معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی حجابی و بدحجابی، عمل کند، گفت: قوه قضائیه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.

قوه قضائیه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد:  هدف قوه قضائیه، اجرای عدالت، احقاق حق و رضایت مردم است.این اهداف با آمار عملکرد محقق نمی‌شود و مردم باید اجرای عدالت را احساس کنند و طعم امنیت را بچشند.

معاون اول قوه قضائیه یکی از راهبردهای قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی را برنامه محوری دانست و افزود: در این دوره قوه قضائیه نباید هیجانی عمل کند و همه برنامه‌های آن به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دستگاه قضائی براساس اسناد بالاستی تدوین شده است و به آن، بر همین مبنا عمل می‌شود، اظهار داشت: اسناد بالا دستی قوه قضائیه که اسناد دستگاه قضائی براساس آن‌ها تدوین شده، عبارت از «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سیاست‌های کلی قضائی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، موارد مندرج در حکم رئیس قوه قضائیه توسط رهبری، بیانات سال گذشته رهبری در دیدار با مسئولان قضائی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم و سند تحول قضائی: است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: برنامه‌های قوه قضائیه، امروز از برنامه محور به سمت هدف محور رفته است؛ این در حالی است که تا سال گذشته برنامه‌های دستگاه قضا، مأموریتی بود، یعنی دادگستری‌های سراسر کشور وظیفه داشتند به تعداد خاصی پرونده رسیدگی و آن‌ها را مختومه کنند؛ اما احساس کردیم این موارد کافی نیست و برنامه‌ها باید هدف محور باشد و اهداف دستگاه قضائی، ایجاد رضایت مردم، اجرای عدالت و احقاق حق است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: سال ۱۴۰۱، سال مهمی برای قوه قضائیه بود؛ نوع چالش‌هایی که قوه قضائیه به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی با آن مواجه بود، در مقایسه باچهار دهه گذشته، بی نظیر بود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی برای تضعیف کشور ایران، برنامه‌های دقیق و مخربی را برای سال ۱۴۰۱ در نظر داشتند که فوت مهسا امینی بهانه‌ای شد که حدود دو ماه زودتر به فعالیت‌های خرابکارنه خود دست بزنند.

حجت السلام والمسلمین مصدق با اشاره به هجمه‌ها علیه قوه قضائیه در خصوص لایحه حجاب، اظهار داشت: آنچه که این قوه تحت لایحه حجاب، تنظیم کرده است، بخشی از این لایحه بوده و در حال حاضر این لایحه در مجلس شورای اسلامی در سه کمسیون تخصصی در دست بررسی است و در صورت به نتیجه رسیدن، به صورت علنی در باره آن بحث خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه پلیس باید مقتدرانه و براساس قانون به وظیفه خود در قبال برخورد با بی حجابی و بدحجابی، عمل کند، افزود: قوه قضائیه از پلیس مقتدر که براساس قوانین عمل کند، حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات غلامعلی صادقی تجلیل و حکم ریاست حجت السلام والمسلمین حمزه خلیلی به عنوان ریاست کل دادگستری خراسان رضوی و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان، ابلاغ شد. حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی پیش از این، ریاست کل دادگستری استان گیلان را بر عهده داشت. رئیس قوه‌قضاییه همچنین در حکمی، «غلامعلی صادقی» رئیس کل پیشین دادگستری خراسان رضوی را به سِمت عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.