نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:دشمن در تلاش است تا نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد و ما باید با کارآمدسازی دستگاه‌های نظام نشان دهیم که نظام اسلامی توانایی مدیریت جامعه را دارد و این یک معروف مهم است.

دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله مصطفی محامی روز شنبه در شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) با اشاره به محورهای مورد تاکید در جلسات گذشته شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر استان عنوان کرد: طبق تعبیری که در روایات آمده امر به معروف و نهی از منکر واجباتی هستند که سایر فرایض توسط این ۲ اقامه می‌شود.
امام جمعه زاهدان افزود: حساسیت و اهمیت این فریضه الهی در کلام پیامبر اکرم(ص) به خوبی مشهود است و ایشان در روایتی فرموده‌اند: «چگونه خواهید بود شما مسلمان‌ها زمانی که به خاطر دوری از امر به معروف و نهی از منکر، زنان، فاسد و جوانان، فاسق شوند و چگونه خواهید بود وقتی فضای جامعه عوض شود و ارزش‌ها و ضدارزش‌ها جابجا شوند و به جای امر به معروف و نهی از منکر، امر به منکر و نهی به معروف کنید» و زمانی که سوال پرسیدند که آیا چنین شرایطی به وجود می‌آید حضرت در پاسخ فرمودند نه تنها تحقق پیدا می‌کند بلکه بدتر هم می‌شود.
وی بیان کرد: در جلسات گذشته شرایط امر به معروف و نهی از منکر را مورد گفت‌وگو قرار دادیم و تاکید بر اینکه باید معروف و منکر را به خوبی بشناسیم تا در ادامه بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و افرادیکه معروفی را ترک یا منکری را انجام می‌دهند باید به آن آگاه باشند تا جای امر به معروف و نهی از منکر باشد.
آیت الله محامی بر لزوم ارزیابی عملکرد شورای امر به‌ معروف و نهی از منکر در سطح استان و نیز ارزیابی میزان اثربخشی فعالیت‌ها در سطح جامعه تاکید کرد و ادامه داد: باید دید تا چه مقدار فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه ترویج شده و ترویج این فرهنگ چه مقدار در اصلاح جامعه تاثیر گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید از سیاسی کاری پرهیز کنیم زیرا اگر در مواجه با فرد یا دستگاه خاص مطالبه گری و در مواجه با افراد دیگر اقدامی نکنیم این کار آسیب‌زا خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم اولویت بخشی به فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: عفاف و حجاب از مصادیق کار است و باید توجه داشته باشیم که در استان دچار این آسیب نشویم از این جهت که عفاف و حجاب جنبه فردی و اجتماعی داشته و به تازگی جنبه سیاسی پیدا کرده و دشمن در تلاش است تا بی حجابی را گسترش دهد و باید در این جهت برنامه ریزی و تلاش مستمر داشته باشیم.
وی تقویت کارآمدی دستگاه‌ها و مقابله با ترک فعل‌ها و عملکرد بد را از دیگر معروف‌های مهم در سیستان و بلوچستان دانست و عنوان کرد: متاسفانه در مواردی مسوولان به بیان گزارش‌های خلاف و غیرواقعی می‌پردازند که باعث تعجب است از این جهت که دشمن در تلاش هست تا نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد و ما باید با کارآمدسازی دستگاه‌های نظام نشان دهیم که نظام اسلامی توانایی مدیریت جامعه را دارد و این یک معروف مهم است.
آیت الله محامی خاطرنشان کرد: وضعیت سیستان یکی از مصادیق کار است و در حل بحران سیستان سیستم به صورت فشل عمل کرده و دستگاه‌های مختلف ضعف کار را به یکدیگر ارجاع می‌دهند.
وی افزود: عدالت، اجرای قانون به طور یکسان برای همه و رعایت حق و کرامت مردم از هر قوم و مذهب یکی از معروف‌های مهم است و باید مشخص کنیم که تا چه مقدار این موارد در سطح استان رعایت می‌شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: وحدت و انسجام جامعه اسلامی از دیگر معروف‌های پیش روست و باید در این جهت عمق نگاه راهبردی مقام معظم رهبری را درک کرده و در راستای تحقق آن تلاش کنیم که یک نمونه از آن اتفاقات اخیر در چابهار، زاهدان و خاش بود اما چه مقدار اجرای عدالت صورت گرفت و آیا اگر این اتفاق برای اعضای خانواده خودمان رخ داده بود باز هم به همین میزان صبورانه با این مساله برخورد می‌کردیم و انتظار می‌رود شیعه و سنی و همه دستگاه‌ها به دنبال اجرای عدالت و احقاق حق مردم باشند چرا که اگر این زخم ترمیم نشود به تدریج عمق پیدا کرده و آسیبی برای استان و کشور خواهد بود و سوال اینجاست که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این راستا چه اقدامی صورت داده است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مطالبه‌گری در سطح استان فشل و آسیب دیده و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر باید احیای مطالبه‌گری در سطح استان را مطالبه کند.
آیت‌الله محامی گفت: مسوولان نیز باید آستانه‌ تحمل خود را بالا برده و از مطالبه‌گری مردم استقبال کنند و در صورتی که مسوولی استقبال نکرد باز هم وظیفه ما همان مطالبه‌گری صحیح و درست است.
امام‌ جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان باید در خصوص مسائل استان محورهایی را مشخص و معیار ارزیابی قرار دهد و گزارش آن را در جلسات آینده ارائه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.