سرپرست اداره دامپزشکی سرخه از توقیف سه هزار کیلوگرم گوشت گوساله منجمد در پلیس‌راه این شهرستان خبر داد.

توقیف محموله گوشت گوساله منجمد در سرخه

به گزارش قدس آنلاین، ایمان فولادی، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرخه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک خودروی حامل سه هزار کیلوگرم گوشت گوساله منجمد فاقد گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای که از مبدأ استان تهران به مقصد استان خراسان رضوی بارگیری شده بود، در پلیس‌راه سرخه توسط کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان و عوامل یگان امداد متوقف شد.

وی افزود: پس از بازدید کارشناسان دامپزشکی شهرستان سرخه از محموله مذکور، راننده خودرو با اتهام حمل غیرمجاز جهت ادامه اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و پس از سیر مراحل قانونی، راننده متخلف متکلف به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی شد.

سرپرست اداره دامپزشکی سرخه گفت: دامپزشکی با سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و به‌تبع آن با سلامت غذای مردم و جامعه ارتباط کاملاً مستقیم دارد؛ بنابراین هرگونه خدشه به سلامت فرآورده‌های خام دامی که به مصرف عام می‌رسد، عبور از خط قرمز دامپزشکی است که با تمهیدات علمی و قانونی با آن مقابله خواهیم کرد تا سلامت غذایی مردم با منشأ دامی را در حد توان و ظرفیت‌های خود تضمین کنیم.

فولادی بیان کرد: حمل هرگونه فرآورده خام دامی مستلزم اخذ مجوزهای بهداشتی قرنطینه‌ای از اداره دامپزشکی شهرستان مبدأ بوده و با عاملین حمل غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی مطابق مقررات برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.