معاون سیاسی استاندار کرمانشاه با اشاره به هدفگذاری برای تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز خسروی گفت: برای تردد در زمان محدود و همچنین به صورت ۲۴ ساعته از مرز دو سناریو مجزا تعریف شده است.

هدف‌گذاری تردد یک میلیون زائر اربعین از مرز خسروی/ دو سناریو برای تردد تعریف شد

به گزارش قدس آنلاین، علی شعبانی با اشاره به سفر به قصرشیرین به منظور نظارت و بازدید از پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مرز خسروی اظهار داشت: پیشرفت بسیار مناسبی  در زمینه ایجاد زیرساخت‌های رفاهی، گیت‌ها، ایجاد دروازه جدید و محل اسکان و استراحت زوار ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تردد زوار از طریق مرز خسروی به صورت تصاعدی افزایش یابد برنامه‌ریزی شده ارائه خدمات و امکانات زیرساختی و رفاهی نیز به همین تناسب افزایش یابد و فضای بهتری را برای زوار فراهم کنیم.

شعبانی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها در حال تلاش و کمیته‌های ۱۸ گانه در ستاد اربعین مشغول به کار هستند گفت: کمیته زیرساخت با تمام توان فضای مناسبی را فراهم کرده‌ و می‌توان گفت زیرساخت‌های امسال مرز خسروی قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و بسیار بهبود یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در ستاد اربعین استان تردد حدود یک میلیون زائر از مرز خسروی هدفگذاری شده است افزود: برای این تعداد باید پارکینگ، وسیله حمل و نقل، رفاهیات، سرویس بهداشتی و محل اسکان در نظر گرفته شود.

شعبانی با بیان اینکه امسال دو سناریو برای مرز خسروی تعریف شده است عنوان کرد: سناریو نخست برای زمانی است که تردد همچون سال گذشته در زمان محدود انجام شود و سناریو دوم برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی است که در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته ازدحام زوار در مرز خسروی وجود داشت اما امسال با افزایش گیت‌ها در دو طرف مرز این ازدحام وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بیان کرد: اقداماتی برای تجهیز مرز همچون ایجاد سایه‌بان، بهسزی سرویس بهداشتی در حال انجام است مه بتوانیم امسال اربعین مناسبی را داشته باشیم.

شعبانی گفت: مرز خسروی اکنون به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و طرف عراقی همکاری مناسبی دارند اما برای اربعین باید هماهنگی نهایی انجام شود و این هماهنگی به سفر استاندار به عراق موکول شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.