به گفته ی سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‏‌ها در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق شبکه بانکی کشور به شرکت‏ های تعاونی پرداخت شد.

تعاونی‌ها در سال ۱۴۰۱ چه میزان تسهیلات دریافت کردند؟

به گزارش قدس آنلاین، در چند هفته اخیر بود که مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت کار  خبر از خط اعتباری ۳ هزار میلیارد تومانی در سال جاری داد که  در مجلس تصویب شده است که شیوه‌نامه اجرایی آن  به استان‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان توسط ۲۴ بانک تسهیلات به بخش تعاون اختصاص داده شد که این رقم علاوه بر ۲ هزار میلیارد تومان قبلی بوده است.

پرداخت تسهیلات به بخش تعاون به منظور اهمیت این بخش در کمک به رونق تولید و امر اشتغالزایی حائز اهمیت است. چرا که بخشی از مشکلات به واسطه تسهیلات حل می شود.

مریم کیوانی,  سرپرست دفتر نوسازی و توانمندسازی تعاونی‏ ها  نیز درباره تسهیلات بخش می گوید: براساس اصل ۴۴قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بخش تعاون به‌عنوان یک بخش مهم در اقتصاد کشور توانایی جذب سرمایه‌های خُرد و نقدینگی‌های کوچک مردم را در جهت کاهش تورم، رشد تولید، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

کیوانی با اشاره به لزوم حمایت شبکه بانکی کشور از توانمندسازی و راه‌اندازی طرح‌های تعاونی گفت: بخش تعاون می‌تواند به‌عنوان ابزار مهمی در راستای ایجاد تعادل در نقدینگی و مردمی‌کردن اقتصاد گام بردارد و حضور بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در این بخش از اقتصاد، پایداری کسب‌وکارها، رونق تولید و ایجاد اشتغال مولد در کشور را در پی خواهد داشت.

وی حمایت بانک‌ها از جمله بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای مانند بانک توسعه تعاون برای تقویت بخش تعاون را ضروری دانست و افزود: لازمه تحول در این بخش تغییر رویکرد به سمت ارتقای کیفی بخش تعاونی و توسعه و رونق‌بخشی کسب‌وکار تعاونی‌ها است.

کیوانی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون کشور در اواخر سال گذشته و اهداف تعیین‌شده در سند مذکور طی چشم‌انداز ۱۰ساله افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته شده جذب ۴۵درصدی سرمایه‏ گذاری‌های صورت‌گرفته در کشور در بخش تعاون و جذب حداقل ۱۵درصد حجم نقدیگی در طرح‌ها و پروژه‌های بومی و ملّی تعاونی‌ها است که تحقق این مهم بدون مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری و همکاری بانک‌ها در تأمین منابع مالی مورد نیاز تعاونی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.