موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به خطر فروپاشی ارتش این رژیم درپی توسعه تمرد نظامیان از خدمت در اعتراض به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» کابینه هشدار داد.

هشدار موسسه تحقیقات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی ارتش این رژیم

به گزارش قدس آنلاین، موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو اعلام کرده است که ارتش این رژیم با خطر فروپاشی مواجه است.

این موسسه اعلام کرده است: آنچه در داخل درحال رخ دادن است با تهدیدهای روزافزون در جبهه‌های مختلف نبرد همزمان شده است و به همین دلیل خواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی هستیم.

موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد: ما در راه تبدیل شدن به یک ارتش ضعیف و واقعیتی هستیم که معادله بازدارندگی منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ۱۱۰ افسر ذخیره از لشکرهای ۹۱ و ۳۶ در فرماندهی شمال در پاسخ به تلاش کابینه برای تصویب اصلاحات قضایی، تصمیم به توقف خدمت نظامی خود گرفتند.

شامگاه جمعه نیز دستکم ۱۱۴۲ نیروی ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی؛ شامل خلبانان تهدید کردند که در صورت تصویب این لایحه، خدمات داوطلبانه خود را متوقف خواهند کرد.

اراضی اشغالی در ساعات آینده به ویژه در سایه رأی‌گیری کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طی فردا دوشنبه، درباره بند «معقولیت» یا «دلیل منطقی» لایحه اصلاحات قضایی که اجازه تصویب قوانین قضایی مورد نظر دولت راست افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو را می‌دهد، با رویدادی سرنوشت‌ساز روبه‌رو خواهد شد. از این رو فضای بی‌سابقه‌ای از اختلاف و دودستگی در میان ساکنان اراضی اشغالی حاکم شده است.

از طرفی، اراضی اشغالی شنبه شاهد حضور بیش از نیم میلیون صهیونیست برای بیست و نهمین هفته متوالی بود، آنها خواستار توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی شدند.

به‌رغم مخالفت‌های شدید با این طرح، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است که هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.