بارش باران‌های شدید و کم سابقه در استان نوا اسکوتیا در جنوب شرقی کانادا خسارات غیرقابل تصوری را به جای گذاشته و ۴ نفر از جمله دو کودک مفقود شده‌اند.

مفقود شدن ۲ کودک بر اثر بارش باران کم سابقه در کانادا

به گزارش قدس آنلاین، مقامات اعلام کردند بارش باران های شدید و کم سابقه در بیش از ۵۰ سال گذشته در استان نوا اسکوتیا در جنوب شرقی کانادا خسارات غیرقابل تصوری را به جای گذاشته و ۴ نفر از جمله دو کودک مفقود شده اند.

براساس این گزارش، این طوفان که از روز جمعه آغاز شده تنها در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۲۵ سانتی متر از سطح زمین را در بخش هایی از کشور با خود شسته و برده است، مقداری که معمولا تشکیل آن ۳ ماه زمان می برد. این سیل مهیب بسیاری از جاده ها را تخریب و پل ها و ساختمان های بسیاری را سست و تخریب کرده است.

تیم هوستون وزیر این استان اظهار کرد ما در شرایط سختی قرار گرفته‌ایم. دستکم ۷ پل باید دوباره ساخته یا جابجا شوند. میزان خسارات وارد شده به منازل بسیار غیرقابل تصور است و این استان نیازمند کمک های بسیار زیاد دولت فدرال است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در جمع خبرنگاران در تورنتو ضمن ابراز نگرانی درباره این سیل، قول کمک به ساکنان منطقه را داد.

مقامات برای شهر هالیفکس، مرکز استان نوا اسکوتیا و چهار منطقه دیگر وضعیت اضطراری اعلام کردند. شهرداری هالیفکس نیز اعلام کرد خسارات چشمگیری به جاده ها و زیرساخت ها وارد شده و مقامات از مردم خواستند تا در خانه مانده واز خودروهایشان استفاده نکنند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از منطقه هالیفکس نشان می دهد خودروها تقریبا به طور کامل در آب معلق شده و تیم های امداد و نجات در حال نجات جان مردم هستند.

هوستون خاطرنشان کرد پس از آنکه بر اثر باران شدید یک خودرو به زیر آب رفت، دو کودک داخل خودرو مفقود شده و دو سرنشین خودروی دیگری نیز پس از غرق شدن خودرویشان، ناپدید شده‌اند.

وزارت محیط زیست کانادا ادامه بارش باران های شدید در بخش های شرقی این استان را برای روز یک شنبه پیش بینی کرده است.

زمین شناسان کانادایی اظهار کردند این سنگین ترین و بی سابقه ترین باران از سال ۱۹۷۱ تاکنون در این شهر است. مقامات این شهر دستور تخلیه ساکنان برخی مناطق را صادر کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.