مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۳۹۳ دستگاه اجرایی و بیش از ۳۰ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند.

۱۳۹۳ دستگاه اجرایی و ۳۰ هزار مجموعه خصوصی به سامانه «ستاد» پیوستند

به گزارش قدس آنلاین، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در آخرین گزارش عملکرد آماری خود که مربوط به بازه زمانی سه ماه نخست (فروردین، اردیبهشت، خرداد) ۱۴۰۲ است، به شرح جزئیات مربوط به خرید، مزایده، مناقصه و حجم معاملات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد)، تعداد نماد تجارت الکترونیکی و گواهی امضای الکترونیکی صادر شده از سوی این مرکز پرداخته است.

بر اساس این گزارش، در فصل بهار سال جاری تعداد ۱۳۹۳ دستگاه اجرایی و بیش از ۳۰ هزار مجموعه خصوصی به سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) پیوسته‌اند.

در این بخش شاهد رشد ۴۳ درصدی ثبت‌نام دستگاه‌های اجرایی و رشد بیش از ۳۶ درصدی ثبت‌نام بخش خصوصی نسبت به مدت مشابه سال قبل در سامانه ستاد بوده‌ایم.

در بخش خرید نیز تعداد معاملات از ۸۵ هزار و ۵۰۰ معامله عبور کرد و حجم معاملات را به ۱۴۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال رساند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

تعداد معاملات بخش مزایده به عدد ۷ هزار و ۲۵۰ معامله با حجم ۲۰۶ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال رسیده است. در بخش مناقصه تعداد معاملات ۹ هزار و ۵۳۶ معامله با حجم ۲۰۰۸۱۹۷ میلیارد ریال است.

در سه ماهه نخست ۱۴۰۲، تعداد ۱۷ هزار و ۷۱۱ نماد تجارت الکترونیکی (اینماد) به کسب‌وکارهای اینترنتی اعطا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۴۹ درصدی مواجه شده است.

کاهش ۴۲ درصدی شکایات

آمار دیگری که در این گزارش به چشم می‌خورد مربوط به تعداد شکایات ثبت شده کاربران از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای اینماد است. در سه ماه نخست امسال تعداد ۲ هزار و ۹۶ شکایت از کسب وکارهای اینترنتی دارای اینماد ثبت شده در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد شکایات سه و ۶۵۴ مورد بوده است. در این بخش شاهد کاهش ۴۲ درصدی شکایات بوده‌ایم.

بخش بعدی این آمار مربوط به صدور گواهی امضای الکترونیکی است. در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۷۵۰ هزار و ۴۷۳ گواهی امضای الکترونیکی توسط مراکز میانی صادر شده است.

در این گزارش به درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی و صدور گواهی الکترونیکی نیز اشاره شده که در سه ماه مورد نظر این گزارش ۸۲.۸ میلیارد ریال بوده است.

۱۳۹۳ دستگاه اجرایی و ۳۰ هزار مجموعه خصوصی به سامانه «ستاد» پیوستند

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.