استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافق انجام شده با اقلیم کردستان عراق درخصوص فعالیت شبانه روزی مرز تمرچین و حاج عمران برای تسهیل در اعزام زائران اربعین حسینی اظهارکرد: مرز تمرچین پیرانشهر و حاج عمران به صورت ۲۴ ساعته شده و زائران اربعین می توانند به راحتی در مرز تمرچین و حاج عمران تردد کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی: تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین ۲۴ ساعته شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان دوم مرداد در گفتگو با رسانه ها در پایانه حاج عمران به هماهنگی با مقامات ارشد اقلیم کردستان عراق برای تسهیل تردد و تامین امنیت زائران عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه های اسکان، تغذیه، بهداشتی و درمانی، حمل و نقل و حضور فعال موکب های مردمی در مرز تمرچین اندیشیده شده است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تردد زائران استانهای شمال غرب کشور و بویژه پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان از مرز تمرچین در اربعین امسال خبر داد و افزود: براساس هماهنگی های انجام شده و اعلام آمادگی جهت میزبانی از زائران بیشتر، میزبان زائرانی از کشورهای همسایه چون ترکیه، آذربایجان و قفقاز نیز امسال در مرز تمرچین خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از میهمان نوازی مردم اقلیم کردستان عراق در میزبانی از زائران اربعین در سال گذشته نیز قدردانی کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده امسال تعدادی از موکب های مردمی پذیرایی از زائران اربعین از مرز حاج عمران تا اربیل و نهایتاً به سمت عتبات عالیات  مستقر خواهند شد.

معتمدیان در ادامه تامین امنیت لازم جهت تردد زائران اربعین و برنامه ریزی لازم برای تامین امکانات بهداشتی و درمانی زائران حضرت اباعبدالله الحسین( علیه السلام ) در اقلیم کردستان عراق را جزو توافقات جلسه امروز بیان کرد.

 استاندار آذربایجان غربی گفت: سال گذشته مرز تمرچین در مقایسه با پایانه های مرزی سه استان هم مرز اقلیم کردستان عراق از نظر میزان تبادلات اقتصادی رتبه اول را کسب کرد و این نشان از توجه اقلیم کردستان عراق و توسعه مناسبات اقتصادی با آذربایجان‌غربی دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه و بررسی و شناسایی مسائل و مشکلات موجود در توسعه تجارت بین الملل در منطقه اظهار کرد: رفع موانع موجود موجب شده روند مناسبات همه جانبه با اقلیم کردستان عراق توسعه یابد.

وی به توافق برای بازگشایی مرزهای جدید اشاره و اظهار کرد: با هدف توسعه مناسبات تجاری؛ مرز کلاشین در اشنویه و قاسم رش در میرآباد بعد از رفع مشکلات موجود و آماده سازی زیرساخت ها بازگشایی می شوند و تقویم بازگشایی این مرزها اعلام خواهد شد.

وی همچنین با موفق ارزیابی کردن نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه گفت: به دستور وزیر محترم کشور این نشست در راستای افزایش همکاری‌ها به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.