سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری گفت: ملی‌پوشان در این چند سال عزم خود را جزم کرده‌اند تا بتوانند در بازی‌های آسیایی هانگژو مدال‌آوری کنند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: آماده تاریخ‌سازی در بازی‌های آسیایی هستیم

به گزارش قدس آنلاین ، رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری روز دوشنبه در گفت‌وگویی در خصوص برگزاری اردوی آماده‌سازی و همچنین شرایط ملی‌پوشان برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: برنامه ما برای حضور موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شده و توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق آمادگی ملی‌پوشان را حفظ کنیم. هدف اصلی ما مدال‌آوری در هانگژو بود و به همین خاطر اردوها به صورت مستمر برگزار شد.

سرمربی تیم ژیمناستیک هنری کشورمان خاطرنشان کرد: آخرین اردوی تیم ملی روز گذشته در باشگاه انقلاب آغاز شد و ۱۰ ملی‌پوش منتخب روز گذشته تست‌های خود را انجام دادند که در نهایت پنج ملی‌پوش برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو انتخاب شدند. به دلیل برخی اتفاقات در فدراسیون، تیم‌ها نتوانستند به مسابقات اعزام شوند ولی ملی‌پوشان با انگیزه کامل در تمرینات حاضر شدند و امید خود را از دست ندادند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان ژیمناستیک هنری در این چند سال عزم خود را جزم کرده‌اند که بتوانند در بازی‌های آسیایی مدال‌آوری کنند. کسب ۱۶ مدال آسیایی، جهانی و بین‌المللی نشان از ظرفیت بالای ژیمناستیک کشور است و به طور قطع این توان را داریم که با دست پر از بازی‌ها برگردیم. بدون شک اگر تیم ملی با ظرفیت حداکثری به مسابقات اعزام شود این قول را می‌دهیم که حداقل ۲ مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاوریم.

خیرخواه با اشاره به این موضوع که در هفت ماه گذشته تیم ژیمناستیک هنری موفق به کسب سه مدال با ارزش در میادین بین‌المللی شده است، اظهار داشت: تا به حال ژیمناستیک در بازی‌های آسیایی نتوانسته مدالی کسب کند ولی تیمی که امروز داریم می‌تواند تاریخ‌سازی کند و حداقل دو فینالیست و دو مدال کسب کند. برای یک مربی خیلی سخت است که قول کسب مدال را در بازی‌های آسیایی بدهد ولی با توجه به شناختی که از ملی‌پوشان دارم و ظرفیتی که وجود دارد حداقل دو مدال را می‌توانیم به دست آوریم.

وی افزود: در مسابقات گذشته موفق شدیم در بین ۷۲ کشور مدال بگیریم که کار بسیار بزرگی بود. در مسابقات انتخابی المپیک نیز که همه قهرمانان و بزرگان جهان حضور داشتند توانستیم به مدال برسیم. در مسابقات قهرمانی آسیا نیز موفق به کسب مدال طلا شدیم که همه این اتفاقات نشان از توانمندی تیم ژیمناستیک هنری ایران است. خواهش من از مسئولین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این است که همکاری لازم را با فدراسیون ژیمناستیک داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری خاطرنشان کرد: تیم ملی ژیمناستیک هنری می‌تواند جایگاه خود را از رده هشتم در بازی‌های آسیایی ارتقا دهد و این توانایی را داریم که در هانگژو به مدال طلا برسیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.