بر اثر درگیری بین زندانیان در اکوادور، دستکم ۶ زندانی کشته و ۱۱ زندانی دیگر زخمی شدند.

درگیری در زندان اکوادور ۶ کشته برجای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، مقامات زندانی در اکوادوری اعلام کردند بر اثر درگیری بین اعضای یک باند جنایی در زندان شماره ۱ گوایاس، دستکم ۶ زندانی کشته و ۱۱ زندانی دیگر زخمی شدند.

در بیانیه این زندان آمده است درگیری بین زندانیان رقیب عضو یک گروه تبهکار سازمان یافته رخ داد که یکی از موارد درگیری و شیوع خشونت برای به آشوب کشاندن زندان های کشور بوده است.

براساس این گزارش، در پی وقوع این درگیری، زندانیان در ۱۰ زندان کشور در سراسر اکوادور بدون هیچ توضیحی اعلام کردند اعتصاب غذا می کنند.

در پی بروز این خشونت، ماموران امنیتی در تمام زندان به حالت آماده باش درآمده و در حال حاضر پرسنل امنیتی ۵ زندان توسط زندانیان به گروگان گرفته شده اند.البته به نظر می رسد وضعیت سلامتی آنها خوب است و نیروهای امنیتی در تلاش برای آزادی آنها هستند.

در پی این حادثه رئیس جمهور اکوادور دستور افزایش حضور نیروهای امنیتی را صادر و برای چندمین بار و به منظور کنترل این خشونت ها، وضعیت اضطراری در سیستم زندان ها اعلام کرد.   

این در حالی است که زندان های اکوادور از سال ۲۰۲۱، از رشته خشونت های مسلحانه و جدی که تاکنون باعث مرگ صدها زندانی شده، رنج می برد. دولت این خشونت ها را به درگیری بر سر تصاحب قدرت بین اعضای گروه های مواد مخدر در زندان ها، نسبت می دهد.

سال گذشته نیز بر اثر درگیری مسلحانه بین زندانیان در یکی از زندان های مرکزی اکوادور، دستکم ۱۵ زندانی کشته و ۲۰ زندانی دیگر زخمی شدند.

گفتنی است اکوادور نقطه مهم ترانزیت کوکائین به اروپا و آمریکاست.     

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.