رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از تمهیدات و محدودیت های ترافیکی ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در معابر اصلی و فرعی منتهی به حرم مطهر رضوی سخن گفت.

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی؛ محدودیت‌های ترافیکی خیابان‌های منتهی به حرم رضوی اعلام شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علی اکبر غلامی با اشاره به مناسبت‌های پایان هفته جاری اظهار کرد: بنا به دستور سردار فرمانده محترم انتظامی استان مبنی بر تسهیل تردد هیئات مذهبی و تشرف زائران به حرم مطهر رضوی، ۵ معبر اصلی منتهی به حرم در روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورا با محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی مواجه خواهند بود:

خیابان شیرازی، حدفاصل میدان شهدا، چهارراه شهدا به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی

خیابان اندرزگو، حدفاصل تقاطع اندرزگو تا شهید خزعلی، باب الجواد (ع)، میدان بیت المقدس به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی

خیابان امام رضا (ع)، حدفاصل میدان بسیج به سمت چهارراه دانش، میدان بیت المقدس به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی

خیابان نواب صفوی، حدفاصل نواب صفوی به سمت شارستان، شارستان به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی

خیابان طبرسی، حدفاصل میدان شهید گمنام و میدان طبرسی به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: اولویت تردد در این معابر با زوار پیاده و هیئات مذهبی است و تردد خودرو تنها تا زمانی ممکن است که خیابان‌ها مملو از جمعیت نباشد. همچنین به اطلاع شهروندان گرامی می‌رساند توقف و پارک موتورسیکلت، دوچرخه، خودروهای سبک و سنگین شخصی در سراسر معابر عنوان شده از شب تاسوعا تا پایان شام غریبان ممنوع می‌باشد و خواهشمندیم همکاری لازم را با پلیس راهور داشته باشند.

وی به آماده باش نیروهای راهنمایی و رانندگی نیز اشاره و تاکید کرد: در تمامی تقاطع‌ها و خیابان‌های اعلام شده، تیپ‌های مختلف سوراه، پیاده و موتوری راهور برای تسهیل تردد و روان سازی ترافیک حضور خواهند داشت تا مشکلی برای مدیریت حمل و نقل به وجود نیاید.

غلامی یادآور شد: مسیر ویژه اتوبوس در خیابان‌های امام رضا (ع)، شهید اندرزگو، آیت الله شیرازی و طبرسی برای تردد خودروهای امدادی و ایمنی در نظر گرفته شده است. همچنین ورود به رینگ زیرگذر حرم مطهر رضوی و پارک در آن ممنوع است و ضوابط احتمالی استفاده از پارکینگ‌های حرم در صورت نیاز اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها عنوان کرد: معابر پشتیبان در فاصله ۳ کیلومتری یا کمتر از معابر اصلی یادشده برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است که در ضلع شمالی خیابان‌های کامیاب و امت، ضلع جنوب خیابان‌های ۱۵ خرداد و خرمشهر به سمت بولوار جمهوری اسلامی، ضلع شرقی خیابان‌های ۱۷ شهریور و کوشش و ضلع غربی نیز خیابان‌های آیت الله عبادی و امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده اند.

وی خطاب به شهروندان توصیه کرد: با توجه به حضور مشتاقان و علاقمندان به عزاداری اهل بیت (ع) که از سراسر کشور به مشهد مشرف خواهند شد، از شهروندان گرامی خواهشمندیم روزهای پایانی هفته را بیشتر در اختیار زائران و موکب داران عزیز قرار دهند تا عزاداری پرشور و در خور شان این ایام را شاهد باشیم.

غلامی افزود: از موکب داران و عزاداران عزیز نیز خواهشمندیم با رعایت نظم ترافیکی و عدم ایجاد اختلال در ترافیک شهری حین پخش نذورات، افسران پلیس راهور را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان یاری کنند. همچنین موکب داران از گذاشتن صندلی در سطح سواره رو خیابان‌ها برای پذیرایی جدا خودداری فرمایند. رانندگان هم در معابر بزرگراهی که دارای مواکب پخش نذورات هستند سرعت مطمئنه یا مجاز را رعایت کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.