۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 898153

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست گفت: خواف و سرخس دو شهرستان غبارآلود فوق بحرانی در خراسان رضوی هستند که به مدیریت ویژه نیاز دارند.

سرخس و خواف غبارآلود و بحرانی هستند

به گزارش قدس خراسان، علی محمد طهماسبی دوشنبه عصر در حاشیه ستاد گرد و غبار خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: در سفر گذشته به استان برای این دو شهرستان مصوبات و پیگیری های ویژه با حضور مسوولان و مقامات کشوری داشتیم و مصوباتی در ستاد ملی گرد و غبار برای آنان تصویب شد.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: با توجه به پدیده اخیر گرد و غبار در این استان و بخصوص شهرستان‌های مذکور امروز با هدف رصد اقدامات عملیاتی شده مربوط به مصوبات ستاد ملی گرد و غبار به مشهد سفر کردم.

وی بیان کرد: از جمله مسایل مطرح و مورد رسیدگی در ستاد گرد و غبار خراسان رضوی که با حضور معاون عمرانی استاندار این استان برگزار شد، تعیین فرصت سه ماهه برای انجام اقدامات عاجل و سریع برای مدیریت بحران کنونی در دو شهرستان خواف و سرخس است .

طهماسبی بیان کرد: در این راستا اقدامات باید با هماهنگی، همکاری و بدون فوت وقت به صورت ویژه توسط دستگاههای مسوول صورت گیرد و از هرگونه پراکنده کاری در این خصوص باید خودداری شود و برنامه عمل استانی مصوبه شورای برنامه ریزی استان ملاک عمل باشد.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: در پایان فرصت سه ماهه تعیین شده بار دیگر سفری جهت رسیدگی به اقدامات انجام شده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرخس یه شدت تحت تأثیر گرد و غبار برون مرزی است و به دلیل برداشت‌های غیر اصولی از مراتع و زمین‌های کشاورزی، تغییرات اقلیمی و غیره شاهد فوق بحرانی شدن وضعیت این شهرستان هستیم.

طهماسبی اظهار کرد: در شهرستان خواف نیز بیشترین مشکل در منطقه سنگان خواف است که شاهد فعالیت معادن غبارخیز و تبعات ناشی از آن هستیم اما انتظار است با توجه به مسوولیت اجتماعی بهره برداران معادن در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار و مشاور رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در این زمینه اخطارها و برخوردهای قانونی در چارچوب شیوه نامه کشوری الزامی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.