موشک کروز ابومهدی با حضور وزیر دفاع، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد.

الحاق موشک کروز ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و سپاه

به گزارش قدس آنلاین، آئین الحاق موشک کروز ابومهدی صبح امروز با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه برگزار شد.

موشک کروز ابومهدی یکی از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند و از این طریق، محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چندین برابر کرده و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد.

استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سَر جنگی موشک ابومهدی، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به این موشک بخشیده است.

موشک ابو مهدی قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست.

واکنش سریع، مدیریت انتخاب هدف در میدان، دورزدن پدافند دشمن و قابلیت شلیک از عمق جزو ویژگی‌های موشک کروز دریایی ابومهدی به شمار می‌رود.

موشک ابومهدی قابلیت پرواز در ارتفاع پست و زیر دید رادارهای دشمن را دارد و می‌تواند مسیر و ارتفاع خود را با توجه به عوارض جغرافیایی و سامانه‌های پدافندی دشمن تغییر دهد.

این موشک اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی موشک در سامانه فرماندهی و کنترل استفاده کرده و امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و همچنین سایت‌های راداری و پدافندی دشمن را با عبور از نقاط راه میانی داشته و از جهت‌های مختلف به سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.

دیگر ویژگی موشک ابومهدی استفاده از سامانه ناوبری تلفیقی پیشرفته و موتور قدرتمند است که می‌تواند از عمق خاک ایران اسلامی و از مکانی کاملاً پنهان به سوی اهداف متحرک دریایی شلیک شود.

موشک ابومهدی اولین موشک کروز برد بلند دریایی در کشور است که از سیکر دوگان راداری بهره می‌برد که این فناوری علاوه بر مقابله با جنگ الکترونیک سامانه‌های دشمن باعث افزایش میزان اختفای موشک هنگام نزدیک شدن به هدف شده تا همچون یک شبح بدون اینکه دشمن متوجه شود به آن حمله کرده و فرصت واکنش به موقع را از دشمن می‌گیرد.

سامانه پرتاب موشک ابومهدی قابلیت آماده‌سازی و پرتاب در کوتاه‌ترین زمان را دارد و می‌تواند چندین موشک را با فواصل زمانی کوتاه و از مسیرهای مختلف به سمت یک هدف مشخص شلیک کند به نحوی که این موشک‌ها همزمان به هدف مورد نظر برخورد کنند

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.