روسیه اعلام کرده که پاسخ سختی را به حملات اخیر پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه و دیگر مناطق این کشور خواهد داد.

روسیه: به حملات پهپادی اوکراین پاسخ سختی می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه روسیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در پاسخ به حملات پهپادی اوکراین به «مسکو» و شبه جزیره «کریمه» اقدامات سختگیرانه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت خارجه روسیه از پاسخ سخت به اوکراین خبر داده است. وزارت خارجه روسیه حملات پهپادی اوکراینی به مسکو و کریمه را دلیل دیگری بر استفاده کی‌یف از روش‌های تروریستی می‌داند.

دستگاه دیپلماسی روسیه در بیانیه خود به سخنان «میخائیل فئودوروف» وزیر دیجیتال اوکراین اشاره کرد. او دخالت رژیم «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در این عملیات را تایید کرده و گفته است  کی‌یف به چنین حملاتی ادامه و شمار آنها افزایش خواهد یافت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «بر این باوریم آنچه اتفاق افتاد دلیل دیگری بر استفاده از روش‌های تروریستی توسط رهبری نظامی و سیاسی اوکراین و همچنین تلاش برای ارعاب غیرنظامیان است.»

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «ما جنایت اخیر رژیم کی‌یف را به شدت محکوم می‌کنیم و از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که ارزیابی مناسبی انجام دهند.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، حمله تروریستی اوکراین به تاسیسات مسکو با استفاده از ۲ پهپاد را دفع کرده و این پرنده‌های بدون سرنشین مهاجم توسط سامانه‌های جنگال سرنگون شدند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه درباره افزایش حملات پهپادی تروریستی اوکراین به خاک این کشور هشدار داد. پسکوف در نشست خبری گفت: «تمام پهپادهای به‌کار رفته در حمله به مسکو نابود شد و اقدامات تلافی‌جویانه در حال انجام است. عملیات نظامی ویژه هم ادامه دارد و به اهداف خود می‌رسد.»

 وی  توضیح داد: «تلاش‌های اوکراین برای حمله به خاک روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین در حال افزایش است و همه کسانی که در زمینه امنیت منطقه کار می‌کنند در حالت آماده‌باش هستند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.