جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی مراکز خودگردان درمانی در آسیای میانه، فعالیت خود در حوزه بشردوستانه را توسعه می‌دهد.

گام‌های بشردوستانه هلال‌احمر در آسیای میانه

پیمان نامدار، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خبر داد که بزودی مراکز درمانی جدیدی در کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان راه اندازی خواهد شد که نقش بسزایی در دیپلماسی سلامت کشور دارد.

وی افزود: این تعامل پس از افزایش روابط کشورهای آسیای میانه با دولت سیزدهم و سفر مقامات این کشور به جمهوری اسلامی ایران شکلی جدی تر به خود گرفت و هم اکنون معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر به عنوان متولی مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور، در حال آماده سازی این مراکز برای راه اندازی هر چه سریع‌تر و توسعه دیپلماسی سلامت است.

نامدار ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر ایران در یکصد و یکمین سال تأسیس، با پیگیری مجدانه وظایف ذاتی خود و در راستای توسعه فعالیت‌های بشردوستانه در مناطق کم‌تر توسعه یافته جهان، چندین مرکز سلامت فعال در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا را مدیریت می‌کند که شامل سطوح بیمارستانی، پلی کلینیک‌های تخصصی و کلینیک‌های عمومی درمانی، همودیالیز و توانبخشی است.

این مراکز بهداشتی و درمانی خودگردان هستند و هزینه اقدامات بشردوستانه آنان با دریافت مبلغ خدمات درمانی از بیماران و کمک‌های خیرین فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است؛ مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم کشورهای مختلف، فرهنگ ایرانی و اسلامی را که مصداق بارز بشردوستی است را به سایر ملل دنیا نشان می‌دهند. مراکز بهداشتی و درمانی هلال احمر در خارج از کشور علاوه بر اینکه می‌توانند خدمات مورد نیاز را به بیماران خارجی ارائه داده و به افراد کم برخوردار رسیدگی کنند، در عین حال می‌توانند آن دسته از بیمارانی که توانایی مالی داشته را به ایران هدایت کرده تا توریسم سلامت نیز در کشور رونق بیشتری پیدا کند.

توریسم سلامت یک فعالیت اقتصادی درمانی است و اکنون از کشورهای همسایه بیمارانی متعددی وارد کشور می‌شوند تا روند درمانی خود را زیر نظر پزشکان حاذق ایرانی پیگیری کنند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود.

این مقوله مهم به عنوان یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر دست آورده‌ای خوبی در پی داشته و زمینه همکاری در زمینه سلامت با سایر کشورها را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.