دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران را شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در غرب آسیا خواند و آمادگی برزیل برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف را اعلام کرد.

دستیار رئیس جمهور برزیل: ایران شریک قابل اعتمادی در غرب آسیاست

به گزارش قدس آنلاین، «سلسلو آموریم» دستیار ویژه‌ داسیلوا رئیس جمهور برزیل پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در ژوهانسبورگ دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در حاشیه نشست کشورهای دوست بریکس انجام شد، احمدیان با اشاره به سابقه طولانی مناسبات بین ایران و برزیل از آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند برای پیشبرد و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف یاد کرد.

دستیار رئیس جمهور برزیل: ایران شریک قابل اعتمادی در غرب آسیاست

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با توجه به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعمیق و گسترش روابط با کشورهای مستقل روابط همه جانبه با برزیل از جایگاه ویژه و مهمی در سیاست خارجی ایران برخوردار است.

احمدیان ارتقای روابط در همه حوزه‌ها به ویژه توسعه مناسبات اقتصادی در حوزه کشاورزی و افزایش تبادل تجاری با محوریت بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که با پیوستن هر چه سریع‌تر جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس این مناسبات بیش از پیش ارتقاء یابد.

سلسلو آموریم دستیار ویژه‌ داسیلوا رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اشتراکات دو کشور در موضوعات مهم بین‌المللی، آمادگی برزیل را برای افزایش مبادلات تجاری و عملیاتی کردن توافقات فیمابین اعلام کرد.

وی با بیان اینکه، ایران شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در منطقه غرب آسیا است، آمادگی برزیل برای توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های فناوری و کشاورزی را اعلام کرد.

طرفین همچنین در این دیدار ضمن اشاره به نقش برجسته گروه بریکس در تقویت چندجانبه گرایی در نظام بین‌الملل بر حمایت متقابل دو کشور از مواضع یکدیگر در مجامع بین‌المللی تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.