وزیر امور خارجه پس از دیدار با وزیر خارجه لیبی در تهران با بیان اینکه ‏از بازگشت ثبات به این کشور اسلامی استقبال می‌کنیم، گفت: مصمم به توسعه مناسبات دوجانبه هستیم.

امیرعبداللهیان: مصمم به توسعه مناسبات دوجانبه با لیبی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، نجلاء المنقوش وزیر خارجه لیبی امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه و در پاسخ به دعوت حسین امیرعبداللهیان به تهران سفر کرد. وی در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال همتای ایرانی قرار گرفت و دو وزیر پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

این نخستین سفر یک مقام عالیرتبه لیبی بعد از ۱۷ سال به جمهوری اسلامی ایران است. وزیر خارجه پیشین لیبی برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد شهریور ۱۳۹۱ به تهران سفر کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه لیبی امروز در تهران بر عزم و اراده مقامات ۲ کشور برای گسترش روابط دوجانبه تأکید کرده و هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گزارشی توئیتری از این دیدار نوشت: ‏امروز میزبان خانم نجلاء المنقوش، همتایم از لیبی بودم. این نخستین سفر یک مقام عالی لیبی به جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۷سال است.

وی افزود: همکاری‌ در حوزه‌های متنوع تجاری، اقتصادی، صنعتی، علم و فناوری مورد توافق قرار گرفت. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه از بازگشت ثبات به این کشور اسلامی استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: مصمم به توسعه مناسبات دوجانبه هستیم.

به گزارش فارس، بعد از تحولات داخلی در لیبی، ایران اقدام به بازگرداندن سفیر خود از طرابلس کرد و عملا فعالیت سفارت ایران در این کشور متوقف شد تا اینکه ایران اقدام به اعزام سفیر آکردیته به طرابلس کرد.

اسفند سال گذشته نیز «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر آکردیته (غیر مقیم) جمهوری اسلامی ایران در لیبی با «نجلاء المنقوش» وزیر خارجه لیبی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

خرداد ماه سالجاری نیز شاهد اعزام سفیر لیبی به تهران و بازگشایی سفارت ایران در طرابلس و اعزام هیأت دیپلماتیک ایران به سرپرستی عین‌الله سوری برای بازگشایی سفارت ایران در لیبی بودیم و آنگونه که ناصر کنعانی پیش از این گفته بود گزینه تصدی این سفارتخانه هم مشخص شده است. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.