معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر داوطلب نسبت به نتیجه آزمون استخدامی اعتراض داشته باشند؛ اگر پیش از دوره بعدی آزمون مراتب اعتراضش از طریق مراجع ذی صلاح را اعلام کرد که اعتراضش حتما پیگیری می‌شود،

توضیح درباره چگونگی اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و جزئیات اقدام برای آن توضیح داد: آزمون‌های استخدامی امری سالانه است، یعنی اگر آزمون برگزار کردیم و مراحل ارزیابی و پذیرش آن به طور کامل تمام شد، فرد معترض نمی‌تواند پس از پایان این بازه زمانی ادعایی کند یا خواسته و مطالبه‌ای داشته باشد. 

احمدی لاشکی تصریح کرد: فرد متقاضی استخدام اگر آزمون داده و به هر دلیلی نسبت به نتیجه‌ای که به دست آورده شکایت دارد، باید قبل از اینکه آزمون استخدامی دور بعد را برگزار کنیم در خصوص حق و حقوق خود اقدام کند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها یک راه در چنین شرایطی پیش روی افراد قرار دارد، اظهار کرد: این افراد اگر تا آزمون استخدامی بعدی نسبت به مشکلی که در خصوص ارزیابی یا نتایج حاصل داشته‌اند، کاری نکرده‌اند، تنها می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند و بخواهند که رای صادره شده برای آنها را برگردانند که این کار نیز روند خاص خودش را دارد. 

احمدی لاشکی ادامه داد: در غیر این صورت فرد نمی‌تواند هیچ کاری کند و اگر همچنان می‌خواهد به استخدام آموزش و پرورش درآید، لازم است در دوره بعدی آزمون استخدامی شرکت کند و از نتیجه آن برای استخدام بهره بگیرد. 

او افزود: فرض کنید امسال در آزمون استخدامی که برگزار کردیم، نتایج و ردیف استخدامی را بر اساس مجوزی که از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت کرده بودیم، بسته‌ایم و یک فرد داوطلب نسبت به نتیجه، اعتراض داشته باشد و در خصوص نمره‌ای که کسب کرده یا نسبت به مصاحبه‌ای که داشته ادعایی را مطرح کند؛ این فرد اگر پیش از دوره بعدی آزمون مراتب اعتراضش را از طریق مراجع ذی صلاح اعلام کرد که اعتراضش حتما پیگیری می‌شود، ولی در صورتی که ما آزمون دیگری برای استخدام برگزار کردیم و او هنوز جذب نشده بود و مشکل و اعتراض داشت، دیگر اعتراض به نتایجی که در آزمون قبلی به دست آورده قابل استناد نیست، مگر اینکه از محاکم قضایی رای خاصی بگیرد و به ما ارائه کند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شاید در این حالت آموزش و پرورش ملزم به اجرای حکمی که برای او صادر کرده اند، شود. 

احمدی لاشکی تاکید کرد: در حال حاضر چنین مواردی خیلی انگشت شمار هستند و اصلا عمومیت ندارد. به صورت موردی مراجعاتی وجود دارد که در صورت درخواست افراد، مسئله آن‌ها را پیگیری می‌کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به جز معلمان طرح مهرآفرین که مجلس برای آن‌ها مصوباتی دارد و ما منتظر هستیم سازمان امور اداری و استخدامی ردیف‌های آنها را به آموزش و پرورش اعلام کند، بقیه معلمان آموزش و پرورش یا کد استخدامی خود را گرفته‌اند یا در شرف دریافت آن هستند و مشکلی برایشان وجود ندارد. 

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری دو آزمون استخدامی برای یک دستگاه دولتی در یک سال منع قانونی ندارد؟ توضیح داد: اگر دولت بخواهد و ضرورت بداند می‌تواند دو آزمون استخدامی در یک سال برگزار کند و هیچ مغایرت قانونی وجود ندارد. 

او با بیان اینکه در چنین شرایطی، بودجه لازم باید بررسی شود، افزود: این کار نیاز به نشست سه جانبه دارد؛ اگر آموزش و پرورش قرار باشد آزمون استخدامی دیگری در سال جاری برگزار کند، با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی نشست برگزار خواهد کرد. اگر منابع مالی ضعیف باشد و به نظر برسد که استخدام با شرایط مالی موجود میسر نیست، احتمالا سازمان برنامه و بودجه زیربار پذیرفتن برگزاری آزمون استخدامی دوم نمی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.