بانک بزرگ آمریکایی "گلدمن ساکس" هشدار داده است که به دلیل تعداد کم دکل‌های حفاری نفت در ایالات متحده و عدم اطمینان در مورد تقاضای بلندمدت، بازار جهانی نفت شاهد تقاضای بی سابقه، کسری تولید و قیمت‌های بالاتر نفت در کوتاه مدت خواهد بود.

بانک آمریکایی: تقاضای جهانی نفت در کوتاه مدت رکورد می‌زند

به گزارش قدس آنلاین، بانک بزرگ آمریکایی "گلدمن ساکس" هشدار داده است که به دلیل تعداد کم دکل‌های حفاری نفت در ایالات متحده و عدم اطمینان در مورد تقاضای بلندمدت، بازار جهانی نفت شاهد تقاضای بی سابقه، کسری تولید و قیمت‌های بالاتر نفت در کوتاه مدت خواهد بود.

دان استرویون، رئیس بخش تحقیقات نفت بانک گلدمن، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت که این بانک پیش بینی می‌کند که "کسری قابل توجه" نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی وجود خواهد داشت چرا که تقاضا به "بالاترین سطح خود در تاریخ" خواهد رسید.

وی افزود: این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌کند که نفت خام برنت که یک معیار اصلی جهانی برای قیمت این محصول است، از سطح فعلی که کمی بالاتر از ۸۰ دلار در هر بشکه است، تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۸۶ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

به گفته استرویون، اگرچه تولید نفت خام ایالات متحده در سال گذشته میلادی به میزان قابل توجهی افزایش یافته اما این نرخ رشد در ماه‌های باقیمانده در سال ۲۰۲۳ به دلیل کاهش تعداد دکل‌ها کاهش خواهد یافت.

هفته گذشته گزارش شد که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به پایین ترین سطح از مارس ۲۰۲۲ رسیده است.

به گفته این مقام آمریکایی، ناتوانی وزرای انرژی گروه ۲۰ در دستیابی به یک اجماع در مورد حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی در اجلاس سران هفته گذشته در هند، نشان‌دهنده عدم اطمینان «بسیار اساسی» در مورد تقاضای بلندمدت نفت است.

آژانس بین‌المللی انرژی روز شنبه اعلام کرد که انتظار دارد بازارهای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی با کاهش عرضه مواجه شوند.

این آژانس در آخرین گزارش خود، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت را کاهش داد. با این حال، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که این پیش‌بینی‌ها می‌تواند بر اساس رشد اقتصادی چین و برخی دیگر از کشورها بازنگری شود.

قیمت نفت تا حدی به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه که یک تولیدکننده بزرگ نفت محسوب می‌شود، در بیشتر سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. با این حال، در اواخر سال، قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش یافت که تا حدی دلیل آن زمستان معتدل اروپا و کاهش فعالیت اقتصادی در سراسر جهان بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.