وزیر نفت با بیان اینکه تخصیص (معادل ریالی) سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی بر اساس پیمایش در سال جدید نیازمند مصوبه دولت است، گفت: ما اینرا پیشنهاد داده ایم و در دستور کار دولت قرار گرفته است.

تخصیص مجدد سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت قرار گرفت

 جواد اوجی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار  قدس انلاین درباره بی پاسخ ماندن پیگیریهای چندین ماهه در مورد دلیل توقف و پرداخت نشدن سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی در حالی که وزارت کشور می‌گوید اسامی و میزان پیمایش رانندگان این تاکسی‌ها را به وزارت نفت اعلام کرده، اظهار داشت: این موضوع در دست بررسی است و آن را به دولت پیشنهاد داده ایم که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی درباره دلیل توقف پرداخت این سهمیه و در سال جدید، گفت: این موضوع و برقراری مجدد آن نیازمند مصوبه و اعتبار از ناحیه دولت است.

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در خصوص جزئیات تهاتر نفت و گاز با عراق، با اشاره به اینکه این تهاتر صرفا گاز در مقابل نفت خام نیست، اظهار داشت ما برای دریافت مطالبان خود از روشهای مختلفی در برابر عراق استفاده می‌کنیم از جمله گرفتن کالا، حواله و ... که یکی از آنها تهاتر گاز و نفت است که شامل محصولات و فرآورده های مختلف نفتی هم می شود.  

وی تاکید کرد که هیچ سفق و محدودیتی برای این تهاتر و روشهای دیگر تحجارت با عراق در نظر گرفته نشده و مانعی در برابرر آن وجود ندارد.

وی همچنین دباره گرانی شدید گاز مایع در بازار آزاد پس از الزام به ثبت نام در سامانه برای درافت این محصول نیز با بیان اینکه وزارت نفت گاز مایع را در کپسول های ۱۱ کیلویی از طریق شرکت پالایش و پخش در اختیار شرکت های توزیع کننده می گذارد و آنها هم زیر مجموعه وزارت صمت هستند که توزیع می‌کنند، خاطرنشان کرد: نرخ گاز مایع را دولت تغییر نداده و نسبت به سال گذشته تجمیع آن ۲۰ درصد افزایش یافته است که در مورد کمبود آن سندیکا و و شرکت های صنف و وزارت صمت باید توضیح دهند زیرا ما برای هرکسی که در سامانه سدف ثبت نام کند  سهمیه اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.