رئیس جمهور ترکیه گفت: تشکیل دولت مستقل فلسطین بر اساس پارامترهای سازمان ملل و مرزهای ۱۹۶۷، برای صلح و ثبات کل منطقه ضروری است.

اردوغان: تشکیل دولت مستقل فلسطین برای صلح و ثبات منطقه ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در مجتمع ریاست جمهوری بش تپه در آنکارا گفت: تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس پارامترهای سازمان ملل و مرزهای 1967، برای صلح و ثبات کل منطقه ضروری است.

وی افزود: اقداماتی که هدفشان تغییر وضعیت تاریخی اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی است را نمی‌پذیریم. اتحاد و آشتی میان برادران فلسطینی‌ ما یکی از عناصر اصلی این روند است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه در دیدارهای امروز(سه شنبه) به تفصیل تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادیم، افزود: امروز ضمن تاکید بر توسعه روابط، مجدداً حمایت خود را از تقویت فلسطین و بهبود شرایط کنونی مردم آن را اعلام کردیم.

اردوغان گفت: تحولات فلسطین را از نزدیک پیگیری می‌کنیم. ما عمیقاً نگران تخریب، گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی و خشونت شهرک‌نشینان هستیم. تنها راه رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در منطقه، دفاع از چشم انداز راه حل دو دولتی است.

وی با بیان اینکه تیکا، هلال احمر و سازمان‌های مدنی ترکیه به ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطین ادامه می‌دهند، گفت: ما به دفاع از آرمان فلسطین به قوی ترین شکل ممکن ادامه خواهیم داد و از هر تلاشی برای افزایش امنیت و رفاه مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.