هانتر بایدن اتهامات دادستانی آمریکا علیه خود را رد کرد و آن‌ها را ساختگی خواند.

پسر بایدن حاضر به پذیرش اتهامات خود نیست

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که «هانتر بایدن»، پسر رئیس جممهور آمریکا به دادستان آمریکا متعهد شده بود که به ازای همکاری مالیاتی از پیگرد قضائی مربوط به استفاده از اسلحه در امان بماند، اما روز چهارشنبه اعلام شد که پسر رئیس جمهور آمریکا حاضر به پذیرش اتهامات خود نیست.

اتهام‌هایی که علیه پسر بایدن وارد شده است پس از یک سال تحقیق دادستان فدرال صورت گرفتته و می‌تواند به محکومیت کیفری او منجر شود. پسر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا همچنان با ده‌ها اتهام جنایی در پرونده‌های مختلف روبرو است.

بازرسان جمهوری‌خواه اعلام کردند که اگرچه «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور فعلی آمریکا ماه گذشته با دادستان‌های فدرال در مورد دو جرم مالیاتی و یک پرونده اسلحه به توافق رسید، اما این بدان معنا نیست که پرونده جنایی وی بسته شده است.

«جیمز کامر» رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص اعلام کرد که انتظار می‌رود بین شش تا ۱۰ مورد ارجاع جنایی در خصوص پرونده هانتر بایدن به وزارت دادگستری ارائه کند.

رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که ارجاعات جنایی پسر رئیس جمهور آمریکا شواهدی را شامل می‌شود مبنی بر اینکه وی قانون آمریکا را با دست داشتن در جرایمی با محوریت اعمال جنسی غیرقانونی، نقض کرده است.

به گفته کامر، «مارجوری تیلور گرین» نماینده جمهوری خواه روز چهارشنبه شواهد کافی در این خصوص را ارائه کرد که نشان می‌دهد پسر رئیس جمهور آمریکا قانون این کشور را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر، نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید که سرویس مخفی این کشور برای محافظت از هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، ماجرای کشف کوکائین در کاخ سفید را لاپوشانی کرده است.

هیلی در گفت‌وگو با تاکر کارلسون، مجری اخراجی شبکه فاکس‌نیوز، گفت که به باور او، سرویس مخفی آمریکا در یک «مخفی‌کاری» دخالت داشته است و همچنین اضافه کرد که این مخفی‌کاری، یا برای حفاظت از هانتر بایدن بوده یا شخصی دیگر که به رئیس جمهور آمریکا نزدیک است.

وی تاکید کرد: قویاً معتقدم که ماجرا، لاپوشانی و سرپوش گذاشتن بوده است؛ حالا یا برای هانتر بایدن، یا شخصی دیگر که به رئیس جمهور آمریکا خیلی نزدیک است و آنها نمی‌خواهند هویت او را فاش کنند.

یکی از ماموران سرویس مخفی آمریکا دوم ژوئن (۱۲ خرداد) حدود یک گرم کوکائین را در کمد انباری در بال غربی ورودی اختصاصی کاخ سفید، کشف کرد. براساس گزارش‌های قبلی، این کمد در دیدرس هیچکدام از دوربین‌های نظارتی نبوده است!

با این حال، هیلی مخالف این ادعاست و تاکید دارد ایوانی که کمد مذکور در آن واقع شده، تنها چند متر با «اتاق وضعیت» فاصله داشته و یک طبقه پایین دفتر کاخ سفید است. او براساس تجربیات شخصی‌اس به عنوان عضو شورای امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، سطح امنیتی این منطقه را بسیار زیاد توصیف و روی آن تاکید کرده است.

سرویس مخفی آمریکا به‌تازگی هم اعلام کرد که نمی‌تواند نحوه ورود کوکائین به کاخ سفید را تعیین کند و بلافاصله پرونده تحقیقات ۱۱ روزه را بست. این سازمان، در توضیح اعلام کرد که روی بسته‌بندی این ماده مخدر، هیچ اثر انگشت یا دی‌ان‌اِی پیدا نکرده است.

کاخ سفید از پاسخگویی درباره اینکه کوکائین چطور وارد کاخ سفید شده و اینکه آیا یکی از اعضای خانواده رئیس جمهور این کشور آن را وارد کرده‌اند، پاسخی نداده و تحقیقات و بازجویی دراین‌باره را «غیرمسئولانه» توصیف کرده است!

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.