بیشترین پاداش صرفه‌جویی برق برای یک خانواده در ماه گذشته معادل ۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

بیشترین پاداش صرفه‌جویی برق یک خانواده به ۱.۲ میلیون تومان رسید/ پاداش صرفه‌جویی برق تا انتهای شهریور ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اطلاعات توانیر از طرح پاداش صرفه‌جویی برق، هر مشترک خانگی برق در مناطق گرمسیر به طور متوسط ۲۷۰ هزار تومان و در مناطق عادی ۷۵ هزار تومان پاداش صرفه‌جویی برق گرفتند.

بر اساس این اطلاعات از ۲۵ میلیون قبض صادر شده از ابتدای خردادماه تا کنون ۹ میلیون قبض معادل ۳۵ درصد مشمول پاداش صرفه‌جویی برق شده‌اند.

استان‌های آذربایجان غربی، مازندران و هرمزگان بیشترین میزان کاهش مصرف را در بخش خانگی داشتند. همچنین در استان خوزستان، مصرف برق خانگی ۱۷۳ مگاوات معادل ۲ درصد از سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

پاداش ۱.۲۵ میلیون تومانی برق برای یک خانواده

در این راستا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق عنوان کرد: بیشترین میزان پاداش ثبت شده برای یک قبض معادل یک میلیون ۲۵۰ هزار تومان بوده که به دلیل کاهش وسایل سرمایشی برای یک خانواده به دست آمده است.

پاداش صرفه‌جویی برق تا انتهای شهریور ادامه دارد

طرح پاداش صرفه‌جویی برق اتفاقی است که بر مبنای جزئیات ارائه شده از وزارت نیرو، یک خانواده می‌تواند با کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته تا ۲۰ برابر هزینه فروش برق جایزه دریافت کند.

این طرح از ابتدای خرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا انتهای شهریورماه ادامه دارد. بر مبنای مدل اقتصادی این طرح، سقف پرداخت پاداش برای یک خانواده در مناطق عادی نظیر پایتخت به ۸۵۰ هزار تومان در هر ماه می‌رسد و در مناطق گرمسیر به دلیل الگوی بالاتر، خانواده‌ها ماهانه تا ۳.۳ میلیون تومان می‌توانند پاداش صرفه‌جویی برق دریافت کنند.

چگونه در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم

راهکارهایی نظیر قراردادن کولر آبی روی دور کند، استفاده نکردن از کولرهای گازی در زمانی که فضای خانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تعدیل روشنایی متناسب با نیاز، تنظیم دمای منزل بر دمای آسایش(۲۴ درجه) و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف نظیر اتو، ماشین لباس‌شویی و غیره در زمان اوج بار و همچنین خاموش کردن تلویزیون در زمانی که استفاده نمی‌شود، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند زمینه صرفه‌جویی و کسب پاداش را برای خانواده‌ها فراهم کند.

طرح پاداش صرفه‌جویی به مدت ۳ ماه دیگر تا انتهای شهریور ۱۴۰۲ ادامه دارد و مردم می‌توانند با صرفه‌جویی برق در ۳ ماه پیش‌رو نسبت به دریافت پاداش صرفه‌جویی برق اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.