امام جمعه مشهد گفت: محتوای امام حسین علیه‌السلام را در قالب اهتزاز پرچم امام حسین علیه‌السلام در جامعه تثبیت کنید، محتوای امام حسینی را توسعه دهید تا دشمن نتواند امام حسین را به تشریفات ببرد و از محتوا بیندازد.

نسل جوان محتوای امام حسینی را توسعه دهد/ خطر تشریفاتی شدن مراسم عزاداری

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ۶ مرداد ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از زائران و مجاوران ولایتمدار، اظهار کرد: خداوند متعال پاداش و اجر این همه عزاداری و عشق را هم در برکات زندگی شما و هم در شئون زندگی عزیزان و نسل شما ان‌شاءالله حفظ کند و آن پدران و مادرانی که این میراث را برای ما گذاشتند، ما را عاشورا و تاسوعاشناس کردند و بین ما و امام حسین علیه‌السلام رابطه برقرار کردند، خدا بیامرزد که بر سر سفره میراث آنان زانو زدیم و با این عشق، هرچه بخواهند ما را از دین جدا کنند، نمی‌توانند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر این‌که امروز دشمن درصدد ایجاد فاصله و جدایی بین شما، پیغمبر، امام حسین علیه‌السلام و فاطمه زهرا است، ادامه داد: در تمام جوامع اسلامی و در تمام امت اسلام، دشمن در هر نقطه‌ای با شگردی خاص، هرچه توانسته جوانان و عزیزان مسلمان مرد و زن را از اساس اسلام دور کند و در مقابل دین در یک موضع بی تفاوتی قرار بدهد اما ما و شما را نتوانسته، نتوانسته کاری کند که ما از خدا وامام حسین دست برداریم.

بی‌تفاوت‌سازی جامعه نسبت به دین

وی با بیان این‌که امروز جبهه اول در مقابل ضد خدا و ضد دین تشکیل شده و با دشمنان خدا و مستکبرین در حال جنگ هستیم، خاطرنشان کرد: فوکو یاما، یک نظریه پرداز کاخ سفید حرفی دارد که مکرر نیز بیان شده است، می‌گوید «شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سرخ و یک بال سبز دارد و با این دو بال طوری پرواز می‌کند که هیچ تیری به او اثابت نمی‌کند»، بال سرخ آن عاشورا و بال سبزش انتظار فرج است.

علم الهدی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن دو بال شیعه، افزود: یکی از اقداماتی که دشمن به وسیله آن درصدد است ما را به‌صورت جامعه‌ای بی‌تفاوت درآورد، پایین آوردن سطح دین در مقابل ما است، یعنی قبح فجایع، مفاسد و بی‌بند و باری‌ها از چشم‌های ما بیفتد، جوانان ما گناه کنند و از طرف دیگر، عظمت پیغمبر از چشم ما بریزد.

قران سوزی برای تضعیف عظمت اسلام

امام جمعه مشهد بیان کرد:آتش زدن قران به وسیله صهیونیست‌ها را اقدامی در جهت تضعیف عظمت قرآن توصیف کرد و گفت: کاری که یزیدیان در جریان شهادت امام حسین علیه‌السلام انجام دادند نیز همین بود، گفتند اگر حسین کشته شد، کاری کنیم که عظمت پیغمبر از چشم‌ها بریزد، وقتی عزت امام حسین علیه‌السلام و یارانش از چشم‌ها ریخت، عزت پیغمبر نیز از بین می رود.

وی اضافه کرد: با اسارت اهل بیت علیه‌السلام، به دنبال این بودند که عزمت پیغمبر در چشم مردم بریزد، این که بدن پاره پاره شهدا را زیر سم اسب خرد کنند و بچه‌ها را روی بدن پاره پاره‌اش کتک بزنند، به جای محمل بگذارید زن و بچه‌اش را سوار قَطَب کنید و پاهای بچه را به آهن ببندید، این کارها را کردند که عزت پیغمبر بریزد.

علم الهدی با تأکید بر این‌که تا امام حسین علیه‌السلام و کربلا زنده است و شما مردم عاشق و دل داده حسین علیه‌السلام هستید، ما هیچ مشکلی نداریم، ابراز کرد: دشمن امروز هرکاری انجام می‌دهد تا در جامعه دینی بی‌تفاوتی ایجاد شود و به وسیله قرآن سوزی، می خواهد ریشه اسلام را بزنند.

امام جمعه مشهد گفت: باید به دشمن بفهمانیم و آنان را از آرزوی تسلط بر ما ناامید کنیم، وحشت ما این است که مسئله عاشورا را از ما بگیرند و مسئله امام حسین علیه‌السلام را برای ما به صورت مراسم دربیاورند.

دو شگرد برای حذف مکتب سیدالشهدا

وی به شگردهای دشمن برای حذف مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام از جامعه اشاره و اظهار کرد: از روز شهادت امام حسین علیه‌السلام تا امروز، عاشورا در فصل‌های محتلف و با شگردهای مختلف مورد حمله دشمن بوده است، زمانی به شکل جائرانه جلوی برگزاری مراسم و حسین حسین گفتن را می‌گرفت و زمان دیگر نیز تلاش می‌کرد این مکتب صرفأ به یک مراسم تبدیل شود، بگوید یک چهارشنبه سوری داریم و از روی آتش می‌پریم، یک عاشورا نیز داریم که آنجا اطعام می‌شویم و غذا می‌‍خوریم.

علم الهدی ضمن تمجید از حرکت‌های ابتکاری در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محتوایی در ایام عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: از حرکت ابتکاری عزیزانی که برپایی ایستگاه‌های صلواتی در تهییج انقلاب کربلا انجام دادند، خیلی متشکریم، جوانان ما انواع و اقسام هنرنمایی‌ها، ذوق‌ها و استعدادهای خود را در اهتزاز پرچم حسینی در این شهر و سایر شهرها نشان دادند.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که در کنار چنین اقداماتی، برخی مشکلات نیز به وجود می‌آید، گفت: یک مشکل داریم و آن این است که نکند امام حسین را یک امام حسین تشریفاتی و مراسمی کنید؛ اینطور نشود که در ایستگاه‌ها جمعیت موج بزند اما پای منابر کسی نباشد و بیان تبیین عظمت امام حسین علیه‌السلام خلوت باشد، این خیلی بد است؛ اگر امام حسین برای ما تبدیل به تشریفات شد و محتوای امام حسین از ما گرفته شد، بدبخت می‌شویم.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت محتوایی به امام حسین علیه‌السلام، تصریح کرد: خوشبختانه امروز نسل جوان با بهبوهه ذوق، استعداد، توانمندی، فناوری، علم و مدیریت همراه هست، نسل امروز ما سرمایه زیادی دارد، محتوای امام حسین علیه‌السلام را در قالب اهتزاز پرچم امام حسین علیه‌السلام در جامعه تثبیت کنید، محتوای امام حسینی را توسعه دهید تا دشمن نتواند امام حسین را به تشریفات ببرد و از محتوا بیندازد.

حجاب، یادگار از دختر حسین علیه‌السلام 

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به زنان و دختران حسینی، گفت: امروز روز عاشورا است، امروز وقتی خیمه‌گاه را آتش زدند، بچه‌ها فرار کردند و دشمن آنان را دنبال می‌کرد، هرکه نمی‌توانست خیمه آتش بزند به سراغ بچه‌ها می‌رفت و گوشواره از گوش کودکان و زینت از زنان می‌کشید.

وی بیان کرد: خواهر جوان من، دختر عزیزم، دختر امام حسین علیه‌السلام قش کرد و روی زمین افتاد، اولی که چشمش را باز کرد، نگفت عمه گوشم را پاره کردند و گوشواره‌ام را بردند، گفت یک معجر بیاور خودم را از نامحرم حفظ کنم؛ خواهر جوان، اگر تا امروز چادر و روسری مناسب نداشتی، این چادر و حجاب را از دست دختر حسین، به‌عنوان یادگار حسین بگیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.