امام جمعه نایین گفت: کسانی که می‌خواهند در راه امام حسین (ع) قدم بردارند باید به سلاح آگاهی، بصیرت و تدین مجهز شوند و به مسائل روز دنیا آگاه باشند.

امام جمعه نایین: راه امام حسین (ع) نیاز به انسان‌های آگاه، بصیر و متدین دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو، عصر جمعه در جمع عزاداران حسینی نائین اظهار کرد: امروز نماز جمعه و نماز ظهر عاشورا با حضور امت حسینی در سرتاسر کشور برگزار شد، مطابق روایات، خداوند متعال امت پیامبر اکرم (ص) را به واسطه مواردی همچون نماز، زکات، روزه، حج، جهاد، نماز جمعه، نماز جماعت، قرآن، علم، عاشورا نسبت به سایر امت‌ها برتری داده است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه و عاشورا در کنار هم جزو نکات برتری امت اسلام است، گفت: روز جمعه و روز عاشورا هر دو از روزهایی است که ظهور در آن اتفاق می‌افتد؛ زنده ماندن عاشورا بر اساس خطبه، تبلیغ دین و تبیین مسائل به واسطه تبیین‌ها و خطبه‌هایی است که از امام سجاد (ع) شروع شده است.

راه امام حسین (ع) نیاز به انسان‌های آگاه، بصیر و متدین دارد

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: کسانی که می‌خواهند در راه امام حسین (ع) قدم بردارند باید انسان‌های آگاه، بصیر و متدین باشند و به مسائل روز آگاه باشند و فلسفه تاکید و سفارش اهل بیت (ع) برای شرکت در نماز جماعت و جمعه نیز در کنار ثواب آن، در راستای بیداری و هوشیاری امت اسلامی، تقویت اتحاد و همبستگی و رفع موانع و مشکلات عمومی است.

رزمایش فداییان حریم ولایت نائین پاسخ به ادعاهای پوچ آمریکا بود

وی با اشاره به اینکه دو هفته پیش آمریکا و رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک مدعی شدند که حمله به ایران را در این رزمایش تمرین کردند، گفت: به نظر می‌رسد که رزمایش اخیر فداییان حریم ولایت که یازدهمین مورد از نوع خود بود در شهر انارک شهرستان نائین پاسخی به چنین ادعاهای پوچ آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

مطهرخو ادامه داد: ارتش ایران در این رزمایش از پهپادهایی برای بمباران و شناسایی استفاده کرد که تا عمق دو هزار کیلومتری قادر به نفوذ، شناسایی و بمباران کردن است و بدون سوختگیری می‌تواند به خانه برگردد و این حرام کردن خواب برای اسرائیل است.

وی اضافه کرد: توانمندی‌های دفاعی و نظامی ایران امروز این قدرت را دارد که در سرزمین یلان شیعه دنیا یعنی ایران زمین از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه‌گانه تا شمال و شمال غربی ایران و تا افغانستان و جمهوری آذربایجان، امنیت مناطق را تأمین کند.

اگر آمریکا دست به حمله نظامی بزند، در کسری از ثانیه نابود خواهد شد

مطهرخو در ادامه با بیان اینکه آمریکا می‌داند اگر دست به حمله نظامی بزند، در کسری از ثانیه نابود خواهد شد، گفت: این اقتدار، عزت و امنیت را مدیون شهدای گرانقدر و امامین انقلاب هستیم و تا پای آرمان‌های خود تا آخرین قطره خون خواهیم ایستاد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.