سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که مسکو به دلیل کشف آثار مواد منفجره در یک کشتی باری که از طریق دریای سیاه عازم بندر روستوف در جنوب روسیه بود، مانع عبور آن از تنگه کرچ شده است.

روسیه دومین کشتی باری را به دلیل وجود آثار مواد منفجره متوقف کرد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه کشتی «بمو ریور» از ترکیه عازم بندر روستوف بود و پیش از این دو بار به بندر رنی اوکراین واقع در دریای سیاه سفر کرده بود.

این بیانیه می‌افزاید: این کشتی خارجی ممکن است قبلاً برای انتقال مواد منفجره به اوکراین استفاده شده باشد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا از عبور آن از تنگه کرچ جلوگیری شده و بازگردانده شود.

به نوشته مسکو تایمز این دومین کشتی است که روسیه پس از خروج از توافقنامه غلات که به اوکراین اجازه می‌داد محاصره مسکو در دریای سیاه را دور بزند و میلیون‌ها تن غلات صادر کند، به آن اجازه عبور از تنگه کرچ نداده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرد که اجازه عبور به یک کشتی باری خارجی از تنگه کرچ را به دلیل کشف آثار مواد منفجره در آن نداده است.

از زمان خروج از قرارداد غلات دریای سیاه در هفته گذشته، نیروهای روسی روزانه حملات هوایی و موشکی را به بندر اودسا در جنوب اوکراین انجام داده‌اند که به تأسیسات زیرساخت بندری و کشتی‌های غیرنظامی پهلو گرفته در این بندر آسیب رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.