سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به اینکه روند افزایشی تردد زواز ار مرز خسروی همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورا آغاز شده، پیش‌بینی کرد در ایام منتهی به اربعین پیک تردد روزانه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر را از این مرز داشته باشیم.

افزایش تردد زوار از مرز خسروی/ پیش‌بینی تردد روزانه ۱۵۰ هزار نفر در ایام اربعین

محمد نجفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از آغاز محرم افزایش تردد زوار از مرز خسروی را شاهد هستیم، گفت: طی روزهای تاسوعا و عاشورا میزان تردد نسبت به روزهای قبل تقریبا دو  برابر شد.

وی ادامه داد: این روند افزایشی همچنان ادامه‌دار خواهد بود و در ۱۰ روز منتهی به اربعین پیک تردد زوار را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود به روزانه حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز برسد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تردد کنونی زوار از مرز خسروی را ۲۴ ساعته اعلام کرد و یادآور شد: خوشبختانه در این ایام مشکلی برای تردد و یا ارائه خدمات به زوار وجود نداشت و به تدریج برای ارائه خدمت به بیش از ۱.۵ میلیون زائر اربعین در مرز خسروی آماده خواهیم شد.

نجفی با بیان اینکه همه امکانات برای اسکان، پذیرایی و حمل و نقل زوار فراهم است، خاطرنشان کرد: مقدمات کار از پایان اربعین سال گذشته آغاز شد و اکنون دستگاه‌های مختلف نیز برای فراهم کردن زیرساخت‌ها پای کار هستند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش گیت‌های تردد مسافری نیز خبر داد که قرار است با هدف تسریع در عبور زوار به حدود ۲۰۰ گیت در دو طرف برسد.

به گفته سرپرست فرمانداری قصرشیرین، لازم است طرف عراقی نیز برای ارائه خدمات شبانه روزی در آن طرف مرز جدیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    0 2
    انشالله با عنايات خاصه ارباب بی کفنمان حضرت سیدالشهدا روزبه روز شاهد رونق روبه رشددروازه کربلا مرزباستانی وحسینی خسروی باشیم ما خادمین زوارامام حسین علیه السلام دراستان کرمانشاه چشم براه قدوم متبرک زوارهستیم