رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان گفت: همایش باشکوه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان از ساعت ۱۶ امروز(شنبه) آغاز می‌شود. 

آغاز حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان از ساعت ۱۶ امروز

به گزارش قدس آنلاین، عباس محمدی ، اظهار کرد: به رسم هر سال مراسم باشکوه دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان در روز هفتم مردادماه همزمان با ۱۱ محرم از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: مسیر حرکت این دسته از مقابل زینبیه اعظم زنجان به سمت خیابان شهدا، چهارراه امیرکبیر، سبزه‌میدان، چهارراه انقلاب و در نهایت امامزاده سید ابراهیم(ع) است.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه ۵۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات مردمی در نقاط مختلف مستقر شدند، بیان کرد:۳۰ گروه سیار نیز کار جمع‌آوری نذورات را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: مرکز عرضه احشام برای قربانی نیز در خیابان زینبیه مستقر شده است و یک هزار خادم کار نظم‌دهی به دسته را بر عهده دارند که ۸۰۰ نفر از آن‌ها آقایان و ۲۰۰ نفر بانوان هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: مقرر شده به بانوانی که پشت سر آقایان در دسته حرکت می‌کنند، قرآن داده شود تا به نشانه اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس این کتاب آسمانی در کشور سوئد، قرآن‌ها را به دست بگیرند و ارادت خود را به دین اسلام به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا، ۴۰ هزار بطری آب معدنی تهیه شده که در بین عزاداران توزیع می‌شود و موکب برپا شده نیز اقدام به پخش چای و شربت می‌کند.

رئیس هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان به فعالیت درمانگاه اشاره کرد و گفت: پزشکانی که در سه شب گذشته در این محل مستقر بودند، امروز هم از ساعت ۱۲ تا ۱۶ نسبت به ویزیت رایگان بیماران اقدام می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.