معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه بیانیه بی‌نام و نشان عده‌ای از نمایندگان مضمون تندی داشت، گفت: درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است.

بیانیه نمایندگان مضمون تندی داشت/ انتقادهای انتخاباتی تعارض منافع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «سید محمد حسینی» درباره بیانیه بی نام نشان جمعی از نمایندگان علیه وزیر کشور که هفته گذشته منتشر شد، با بیان اینکه "اصطکاک و تنش میان دو قوه به نفع مردم نخواهد بود" تصریح کرد: باید اعضای دولت و نمایندگان مراقبت کنند تا به رابطه و تعامل سازنده و مفید میان دولت و مجلس شورای اسلامی خدشه وارد نشود.

وی در ادامه بیان کرد: برخی سایت ها و پایگاه‌های خبری، از اطلاعیه‌ای که از سوی سایت خانه ملت منتشر شد به نحوی استفاده کردند که انگار بیانیه‌ای در مجلس امضا و به تصویب رسیده است و آن را به عنوان نظر کلی مجلس شورای اسلامی تلقی کردند؛ در حالی که گفته شد این بیانیه از سوی جمعی از نمایندگان و البته بدون درج نام افراد صورت گرفته و بعد هم از سایت حذف شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دلیل حذف این بیانیه از روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی مجلس را اینگونه توصیف کرد: این بیانیه مضمون تندی داشت و محتوای آن اختلاف میان قوا را تشدید می‌کرد؛ منتشر کنندگان حتما متوجه این موضوع شده و از این جهت آن را حذف کردند.

وی در توصیه‌ای به نمایندگان مجلس برای پرهیز از اقدامات سیاسی و اختلاف افکنانه گفت: دائماً با نمایندگان در حال صحبت هستیم؛ درست است در سال انتخابات به سر می‌بریم و برخی اخبار منفی و انتقادها ممکن است در رسانه‌ها بازتاب بیشتری پیدا کنند ولی این یکی از مصادیق تعارض منافع است که آیا مصلحت نظام، کشور و مردم را ترجیح می دهیم یا مصلحت شخصی خود را.

حسینی با بیان اینکه برخی فکر می کنند اگر بعضی نسبت ها را به دولت بدهند، موقعیت بهتری پیدا می‌کنند، به نمایندگان توصیه کرد که مراقب این مسائل باشند.

این نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اگر صحبتی شود که بدون حساب کتاب و خلاف واقع باشد، مردم متوجه آن خواهند شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: چندی پیش یکی از نمایندگان گفته بود روزانه هزاران نفر در جاده ها کشته می شوند، این عدد در یک سال عدد چیزی حدود ۳۶۵ هزار نفر خواهد شد و یا برخی می گویند تورم ۱۲۰ درصد است؛ باید گفت که بیان این صحبت ها بر چه مبنایی است؟

وی زیر سوال بردن خدمات دولت را دور از انصاف دانست و عنوان کرد: مردم فهیمی داریم و صحبت ها را بررسی می‌کنند و بدون دلیل حرفی را پذیرا نیستند. البته ممکن است صحبتی در کوتاه مدت تاثیراتی داشته باشد ولی در دراز مدت به نفع خود نمایندگان هم نخواهد بود.

گفتنی است؛ پایگاه خبری مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه - سوم خرداد - بیانیه‌ای را به نام «جمعی از نمایندگان مجلس» منتشر و در آن از عملکرد وزیر کشور انتقاد کرد و پس از ساعاتی آن را از خروجی خود حذف کرد.

بیانیه مذکور در حالی به نام «جمعی از نمایندگان مجلس» صادر شده بود که نمایندگان از جزئیات و متن آن بی اطلاع بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.