۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد خبر: 899984

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه پلیس ویژه اطفال گفت: لایحه تشکیل پلیس اطفال برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شده است.

سرنوشت لایحه پلیس ویژه اطفال چه شد؟

حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را  کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند، این بخشی از اظهارات مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان  در سفر به کرمان است که گفته است:«کودکان افراد زیر ۱۸ سال هستند که امروز ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نگاه به آن‌ها بیشتر عاطفی است و کمتر به حقوق آن‌ها توجه می‌شود». براین اساس لایحه تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در ۴۹ ماده  و ۶ فصل تدوین شده و در ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیئت وزیران رسید. این لایحه در ۲۶ اردیبهشت همان سال به مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در کمیسیون قضایی به تصویب برسد.

اما از آن زمان تاکنون این لایحه همچنان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی است و قرار است به تصویب برسد تا در پیشگیری از بزه دیدگی و حسن انجام وظایف ضابطان در برابر کودکان و جوانان گام های مهمی را بردارد.

این در حالی است که به تازگی نیز سیدعلی کاظمی، دبیر مرجع ملی حقوق کودک در خصوص  آخرین وضعیت لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان گفت: لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در حال حاضر در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در دست بررسی است و به‌زودی برای تصویب در نوبت ورود به صحن قرار خواهد گرفت.

آخرین وضعیت لایحه پلیس ویژه اطفال در مجلس

سید کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین جزئیات  لایحه پلیس اطفال در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: لایحه تشکیل پلیس اطفال برای بررسی بیشتر به کارگروه تخصصی ارجاع شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً نیمی از این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.