یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح از مداخلات آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عراق از طریق اهرم‌های مختلف به ویژه دلار انتقاد کرد.

دلار تبدیل به اهرم فشار آمریکا علیه عراق شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «محمد البلداوی» یکی از نمایندگان ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که آمریکا به دنبال تسلط بر این کشور از طریق کانال‌های مختلف به ویژه اهرم دلار است.

وی در ادامه افزود: اقدامات آمریکا در خصوص تحریم برخی بانک‌های عراقی، تلاش برای به دست گرفتن کنترل این کشور به ویژه در زمینه‌های گازی و استفاده از دلار و پرونده برق عراق، به شمار می‌رود.

البلداوی بیان کرد: دولت عراق نیز در برخورد با این مداخلات آمریکا در مسیر درست حرکت کرده تا کشور را از زیر لوای واشنگتن خارج کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از اوضاع عراق سوء استفاده کرده و می‌کوشند اموال این کشور را نزد خود نگه دارند. این اقدامات باعث افزایش نرخ دلار در بازارهای داخلی شده است.

«زینب الموسوی» یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی الصادقون نیز تاکید کرده بود که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه بانک‌های عراقی با هدف تحریک افکار عمومی در این کشور علیه دولت محمد شیاع السودانی، وضع شده است.

وی اضافه کرد: مداخلات آمریکا، طی روزهای آینده در عراق افزایش پیدا خواهد کرد و چه بسا دیگر بانک‌های این کشور نیز توسط واشنگتن، تحریم شوند. تمام اقدامات آمریکا در تضاد با قوانین بین المللی است. این در حالیست که شاهد دستاوردهای دولت السودانی در زمینه مبارزه با فساد و دیگر پرونده‌های حاکمیتی و اقتصادی هستیم.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق نیز پیشتر از وابستگی این کشور به آمریکا انتقاد کرد و گفت که مایه شرم است که یک کارمند در خزانه‌داری آمریکا، کنترل عراق را در دست داشته باشد.

رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره بحران دلار در عراق که ناشی از مداخلات آمریکا است، اعلام کرد: همه می‌دانند که چگونه آمریکایی‌ها از دلار به عنوان سلاحی برای گرسنه نگه داشتن ملت‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.