نشست خبری همایش ملی «شیخ شهید؛ فقیه تهران، دیدبان ایران» با حضور حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

همایش ملی «شیخ شهید؛ فقیه تهران، دیدبان ایران» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری همایش ملی «شیخ شهید؛ فقیه تهران، دیدبان ایران» با حضور حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: آیت الله فضل الله نوری در پیام رسانی مکتب اهل بیت (ع) و نشر ارزش‌های دینی تا پای جان ایستادگی کرد و از موضع خود کوتاه نیامد. ایشان از علما و فقهای حوزه علمیه تهران بودند از این رو حوزه علمیه تهران بر خود لازم می‌داند تا بزرگداشت علمایی که سکاندار علم، اجتهاد و مبارزه با طاغوت هستند را برگزار کند.

وی افزود: بر این اساس همایش شیخ شهید همزمان با دویستمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه تهران برگزار خواهد شد. ایشان در حوزه علمیه تهران بسیار نقش آفرین بود از این روز طبیعی است که بزرگداشتی درخور شخصیت آن مرحوم برگزار شود. این همایش با هدایت و راهبری رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی آیت الله رشاد و با مشارکت حوزه علمیه تهران و این پژوهشگاه در هفته جاری در قم و تهران و شهرستان نور با سخنرانی بزرگان حوزه علمیه تهران و قم برگزار خواهد شد.

در ادامه موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر به صورت ویدئو کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: همایش شیخ شهید با مشارکت حوزه علمیه تهران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشکده تاریخ معاصر و هیأت یاران عاشورایی شهرستان نور و استانداری شهرستان نور در تهران، قم و شهرستان نور در تاریخ ۱۰، ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه برگزار می‌شود. در تهران پژوهشکده تاریخ معاصر، در قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و در شهرستان نور هیأت یاران عاشورایی متولی برگزاری این همایش هستند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که برای برگزاری این همایش جلسات متعددی با صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود گفت: در همایش تهران قریب به ۱۸ نفر سخنران تعیین شده است و همایش شیخ شهید در تهران ۱۰ مردادماه رأس ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر همان روز در محل شهادت شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود. لازم به ذکر است از بین ۷۰ مقاله دریافت شده ۲۵ مقاله برگزیده شدند.

در ادامه حجت الاسلام ابوالحسنی به صورت ویدئو کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه تقارن عاشورای حسینی با ایام سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری را گرامی می‌دارم اظهار داشت: همایش شیخ شهید در اصل تبیین گسترده حرکت و اندیشه و شخصیت آیت الله فضل الله نوری است. در این همایش سه‌گانه، وجوه سیاسی و اجتماعی آن مرحوم در همایش تهران، شخصیت علمی، فقهی، اصولی و فقه سیاسی ایشان در همایش شهرستان نور و آثار علمی و ابعاد علمی ایشان در همایش قم مورد بررسی قرار می‌گیرد. یازدهم مرداد ماه همایش شیخ شهید در قم به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش در ۷ محور برگزار می‌شود نخست بررسی زیست نامه تاریخی، دوم زیست نامه علمی، سوم زیست نامه اجتماعی، چهارم زیست نامه سیاسی، پنجم زیست نامه معنوی، ششم زیست نامه هویتی و آخر شیخ شهید و عیارسنجی تاریخی است.

ابوالحسنی ادامه داد: در همایش قم که با پیام تصویری آیت الله سبحانی آغاز می‌شود، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، آیت الله سید هاشم بوشهری، آیت الله علی اکبر رشاد و حجت الاسلام مهدی انصاری به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.