فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از طرد ۷۵۶۳ نفر از اتباع کشور افغانستان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد خبر داد.

طرد بیش از ۷۵۰۰ تبعه افغانستانی از طریق مرزهای خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری مرزبانی خراسان رضوی، سردار مجید شجاع اظهار کرد: در راستای برخورد با حضور غیرقانونی اتباع کشورهای خارجی در خاک جمهوری اسلامی ایران، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیرمجاز برخورد قانونی کردند.

پایگاه خبری مرزبانی خراسان رضوی افزود: مرزبانان هنگ مرزی تایباد طی ۶ روز گذشته ۷۵۶۳ نفر از اتباع فاقد مجوز کشور افغانستان را که در داخل کشور حضور داشتند از طریق مرز دوغارون طرد و تحویل نماینده کشور افغانستان دادند.

کشف کالای قاچاق در مرز دوغارون

سرهنگ محمود پارسافر، جانشین مرزبانی خراسان رضوی در ادامه از کشف کالای قاچاق در مرز دوغارون خبر داد و گفت: مرزبانان مستقر در پست کنترل و مراقبت مرزی ۱۷ شهریور، حین کنترل خودروها و مسافرین عبوری جهت ممانعت از ورود و خروج غیرقانونی کالا و اقلام قاچاق موفق شدند در عملیاتی مقدار ۳۱۷ متر پارچه به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال را از پنج تبعه افغانستانی کشف و ضبط کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مرزبانان این حوزه مرزی در اقدامی دیگر توانستند ۲۷۵ عدد عینک مستعمل را به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال را از سه تبعه افغان که در حال ورود به کشور بود را کشف کنند.

پارسافر با اشاره به اینکه در اقدامی دیگر مرزبانان موفق به کشف ۴۰۰۰ نخ سیگار و ۱۸۰ عدد تخته وایت‌برد از ۲ تبعه افغان که در حال ورود به کشور بود، شدند، اعلام کرد: کارشناسان ارزش این حجم از کالای قاچاق را ۴۱۰ میلیون ریال برآورد کردند و کالای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مرزبانان مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز است و مأمورین این فرماندهی در سرتاسر حوزه استحفاظی با هوشیاری و اشراف کامل اطلاعاتی با این نوع از پدیده اقتصادی و امنیتی مبارزه می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.