منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، رئیس جمهور چاد با هدف گفت وگو با سران کودتای نظامی در نیجر به این کشور سفر کرده است.

سفر رئیس جمهور چاد به نیجر برای گفت وگو با سران کودتا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «عزیز محمد صالح» وزیر اطلاع رسانی چاد گفت: «محمد ادریس دبی» رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه برای حل بحران نیجر وارد نیامی پایتخت این کشور شد.

صالح با بیان اینکه این یک ابتکار از سوی چاد است افزود که رئیس جمهور کشورش از سوی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا مأموریت ویژه‌ای ندارد.

در همین رابطه دو منبع در ریاست جمهوری نیجریه گفتند که رئیس جمهور چاد داوطلب شده است تا با رهبران نظامی در نیامی صحبت کند و به «پائولا تینوبو» رئیس جمهور نیجریه و رئیس گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) گزارش دهد.

همچنین تصویری در رسانه‌ها پخش شده که نشان می‌دهد محمد ادریس دبی در کنار ژنرال «سالیفو مودی» یکی از اعضای گروه نظامی که کودتا را در نیجر رهبری کرد، نشسته است.

پیش تر گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ایکواس) سفر مسئولان کودتای نیجر را ممنوع و دارایی‌های آنها را بلوکه کرد.

این گروه اعلام کرد که «محمد بازوم» رئیس جمهور قانونی نیجر است و خواستار آزادی فوری و بازگشت وی به قدرت و از سرگیری عمل به قانون اساسی نیجر شد.

گروه ایکواس حمایت برخی طرف‌های خارجی از کودتای نیجر را محکوم کرد و همه مبادلات تجاری با نیجر را نیز به حالت تعلیق درآورد.

ایکواس همچنین همه کمک‌ها به نیجر را متوقف و دارایی‌های این کشور را بلوکه کرد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر، چهارم مرداد ماه جاری محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری تحت بازداشت در آوردند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری محمد بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.