معاون جنگل سازمان منابع طبیعی کشور گفت: در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور سالانه ۲۵۰ میلیون درخت کاشته می شود.

کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون درخت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، نقی شعبانیان روز دوشنبه در حاشیه آیین "سلام جنگلبان" به مناسبت روزجهانی جنگلبان در پارک جهان نمای کرج افزود: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دولت سیزدهم به دنبال کاهش سطح درخت و جنگل مورد توجه قرار گرفت.
وی بیان کرد: در نتیجه کاهش درخت امروز شاهد مشکلات زیست محیطی ، افزایش گازهای گلخانه ای، آلودگی خاک و هوا، ریزگردها ، فرسایش خاک و تغییر اقلیم هستیم.
شعبانیان افزود: این امور عواقب ناگواری برای کشور دارد چراکه وضعیت منابع طبیعی خوب نیست و عمده عرصه منابع طبیعی روی کمربند اقلیمی خشک و نیمه خشک است.
وی یادآورشد: از اسفند ۱۴۰۱ طرح کاشت یک میلیارد درخت مورد توجه قرار گرفت و در طرح برنامه ریزی چهارساله مقرر شد سالی ۲۵۰ میلیون درخت کاشته شود.

سالانه ۲۵۰ میلیون درخت در کشور کاشته می شود


شعبانیان تاکید کرد: تمام تلاش در ابن طرح برآن است تا جنگل ها بهتر حفظ شود و ارتقای سرانه فضای سبز را در بسیاری از شهرهای حاشیه ای که اکنون ۶ تا ۷ مترمربع است را داشته باشیم.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک باید این سرانه فضای سبز به ۱۵ مترمربع با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها برسد.
شعبانیان افزود: همچنین برای معضل زیست محیطی ریزگردها ها و طوفان های شن در بیابان هادر مناطق خشک و بیابانی با کاشت درخت برنامه ریزی داریم.
وجود ۱۲۶ نهالستان در کشور
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی کشور گفت: نگهداری و آبیاری این یک میلیارد درخت کار سختی است و امروز ۱۲۶ نهالستان در کشور داریم که در کمتر کشوری دیده می شود.
وی افزود: بیش از ۹۵ درصد این نهالستان ها که تخریب شده بودند، احیا شده اند .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.