یک مقام نظامی روسیه می‌گوید که ارتش این کشور آخرین سامانه جنگ الکترونیک خود را برای مقابله با حملات پهپادی در جنگ اوکراین با موفقیت آزمایش کرده است.

روسیه آخرین سامانه جنگ الکترونیک خود را در اوکراین آزمایش کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک منبع ارشد نظامی روسیه به خبرگزاری تاس این کشور گفت: جدیدترین سیستم جنگ الکترونیک روسیه که برای محافظت از واحدهای مهندسی هنگام کار برای استحکامات در برابر حملات پهپادی طراحی و ساخته شده است در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین در حال تست شدن است. 

به گفته این منبع نظامی ارتش روسیه، سیستم جنگال «ساپفیر» در منطقه عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین مورد آزمایش قرار گرفته است. این سیستم برای محافظت از واحدهای مهندسی که مشغول طراحی و ساخت استحکامات در برابر دشمن هستند برای مقابله با حملات پهپادی در حال استفاده است.

به گفته منابع روسی، این سیستم کارآمدی خود را کاملا ثابت کرده و در حال حاضر پرسنل مورد نظر بدون استفاده از آن به مراکز عملیاتی خود اعزام نمی‌شوند. 

سیستم جنگ الکترونیک ساپفیر برای محافظت از تاسیسات در برابر انواع هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است و به محض شناسایی یک هدف و شناسایی آن به عنوان متخاصم، سیستم ساپفیر به طور خودکار و  بسته به خطری که برای تاسیسات وجود دارد آن را تحلیل و دسته بندی و یک سیگنال هشدار ارسال می‌کند و سیستم‌های الکترونیکی پهپاد متخاصم را از کار می اندازد.

طبق این گزارش، این سیستم جنگ الکترونیک اهداف را به طور قابل اتکایی تا فاصله ۳۰ کیلومتری شناسایی کرده و از فاصله ۵ کیلومتری قادر است روی آنها اثرگذاری کند. 

سامانه ساپفیر همچنین می‌تواند ایستگاههای کنترل زمینی پهپادها را نیز ازکار بیندازد.

ارتش اوکراین از آغاز جنگ از پهپادهای مختلف جنگی و انتحاری علیه اهداف نظامی و غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

در آخرین مورد مقامات روسیه از حمله همزمان سه پهپاد به شهر مسکو و همچنین حمله ۲۰ پهپاد به شبه جزیره کریمه خبر دادند که به گفته مقامات شهرداری همه این حملات با استفاده از سامانه های پدافندی دفع شدند. 

این حملات تنها چند روز پس از آن انجام شده که یک پهپاد اوکراینی در نزدیکی مقر وزارت دفاع روسیه در مرکز مسکو سقوط کرد و پهپاد دیگری نیز به ساختمان اداری در یکی از مناطق جنوبی مسکو برخورد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.