وزارت دفاع چین ضمن اشاره به برگزاری اولین رزمایش هوایی مشترک با امارات عربی متحده در ماه آینده میلادی، گفت که هدف از این اقدام تعمیق همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور است.

چین و امارات رزمایش هوایی برگزار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در ادامه نزدیک شدن کشورهای عربی به چین و افزایش روابط و همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف، اکنون از برگزاری اولین رزمایش نظامی مشترک پکن و امارات عربی متحده خبر می‌رسد.

وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد ارتش‌های پکن و امارات عربی متحده برای اولین بار رزمایش هوایی مشترکی را در ماه آگوست برگزار خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه گفت که رزمایش مشترک نیروهای هوایی چین و امارات عربی متحده در منطقه خودمختار «سین‌کیانگ» در شمال غرب چین بر اساس برنامه سالانه و توافقات دو طرف برگزار می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: «این اولین رزمایش مشترک نیروی هوایی چین و امارات خواهد بود. هدف آن تعمیق تبادلات عملی و همکاری بین نیروهای مسلح دو کشور و همچنین تقویت درک متقابل و اعتماد متقابل است».

پیش از این گزارش شده بود که صنایع هوانوردی چین با امارات متحده عربی بابت فروش هواپیمای نظامی ال-۱۵ حین برگزاری نمایشگاه دفاعی در ابوظبی به توافق رسید.

وزارت دفاع امارات عربی متحده نیز در فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۲ فروند جت ال-۱۵ از چین بخرد و در آینده امکان خرید ۳۶ هواپیمای دیگر از همین نوع را نیز دارد.

همچنین با گذشت هفت ماه از نخستین حضور «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین، در نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، مبادلات اقتصادی بین دومین اقتصاد بزرگ جهان و کشورهایی نظیر عربستان سعودی و امارات عربی متحده در حال افزایش است. سطح این تعاملات اقتصادی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و چین حالا از خریدو فروش صرف نفت عبور کرده و وارد حوزه‌های سرمایه‌گذاری نیز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.