عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از مصوبه این کمیسیون به دولت برای واردات خودروی تریلی کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال به کشور خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات خودروی تریلی کارکرده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس؛ اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز خود مصوباتی را در حوزه راه و ترابری داشتند که این مصوبات هم شامل حوزه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای است.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر، گفت:  در جلسه امروز اعضای کمیسیون با مصوبه خود به دولت اجازه دادند تا در سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به واردات خودروی تریلی کارکرده با عمر کمتر از ۱۰ سال ا قدام کند.

وی افزود: در این جلسه همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند تا ستادی تحت عنوان «ستاد ملی ترانزیت» به ریاست رئیس‌جمهور و دبیری وزیر راه و شهرسازی به منظور توسعه و ایجاد رونق در حوزه ترانزیت کشور در مدت اجرای برنامه هفتم توسعه ایجاد شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر ترانزیت کالا در کشور ما ۱۱ میلیون تُن است که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شده تا این مقدار تا پایان اجرای برنامه هفتم توسعه به ۵۰ میلیون تُن در سال برسد.

یوسفی خاطرنشان کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شده تا برای توسعه فرودگاه‌ها و حمل و نقل هوایی کشور از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس افزود: در حوزه ریلی نیز بنا شده تا برای توسعه حمل و نقل ریلی در بخش معادن و صنایع بزرگ و اتصال آن‌ها به شبکه اصلی کشور، معادن و پتروشیمی‌های بزرگ سرمایه‌گذاری داشته باشند و با سرمایه‌گذاری این بخش، این زیرساخت‌ها فراهم شود.

به گزارش فارس، بررسی حدود ۳۰ تبصره لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق این لایحه در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته که تمامی مصوبات این کمیسیون، از جمله واردات خودروی تریلی کارکرده با عمر ۱۰ سال، برای اجرایی شدن می‌بایست به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس در صحن خانه ملت بر

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.