استاندار ایلام گفت: مدت‌زمان بررسی پاسورت‌های زائران اربعین ۱۴۰۲ به کمتر از ۴ ثانیه می‌رسد.

بررسی ۴ ثانیه‌ای ‌گذرنامه‌ زائران اربعین در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسن بهرام‌نیا روز  عصر امروز در نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در مرز بین‌المللی مهران با تقدیر از مقامات عراقی که در ایام محرم و عاشورای حسینی از زوار ایرانی میزبانی و پذیرایی کردند؛ اظهار داشت: رضایت زائران برگشتی از این سفر معنوی بدون شک برای مقامات ۲ کشور باقیات الصالحات به دنبال خواهد داشت.

وی از مسئولان عراقی به ویژه استاندار واسط درخواست کرد تعداد گیت های مرز زرباطیه را در ایام اربعین حسینی افزایش دهند و با بیان اینکه برای تسهیل در تردد زوار نیاز است ۱۵۰ گیت برای ایام اربعین آماده سرویس شود گفت: اربعین امسال مدت‌زمان بررسی پاسورت‌ها به کمتر از ۴ ثانیه می‌رسد.

بهرام‌نیا با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز زائران در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه تاکنون مشکلی در تردد زوار ایجاد نشده ولی انتظار داریم مسئولان عراقی بر اساس تفاهم نامه های صورت گرفته نسبت به ایجاد اتاق های مسقف و خنک اقدامات لازم را صورت دهند.

استاندار ایلام با اشاره به گرمای هوا در مرزهای مهران و زرباطیه عراق در ایام اربعین یادآور شد: تامین آب و برق مورد نیاز برای رفاه حال زائران در دستور کار مقامات ۲ کشور است و بر این اساس روزانه ۳۰ تانکر آب در آنسوی مرز مهران مستقر خواهد شد.

بهرام نیا همچنین از راه اندازی موکب جوادالائمه در انسوی مرز مهران برای پذیرایی از زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد.

وی تاکید کرد: افزایش تعداد گیت های ورود و خروج نیز به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت پیش بینی شده و بر این اساس ۱۵۰ گیت در مرز مهران برای تردد زوار جانمایی شده است.

استاندار ایلام از استاندار واسط عراق خواست با توجه به گرمای هوا و به منظور سرعت بخشی در انتقال زائران تعداد گیت ها را در مرز زرباطیه افزایش دهند.

انتهای پیام/۱۸۰/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.