وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به انهدام یک جنگنده و ۳ دستگاه تانک ارتش اوکراین طی یک روز گذشته، گفت که بیش از ششصد نظامی رژیم کی‌یف نیز در جریان دفع ضدحملات کشته شدند.

تلفات ۶۶۵ نفری ارتش اوکراین در عرض یک روز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «حمله دشمن در منطقه استارومایورسک و محورهای جنوب دونتسک و زاپروژیا  با اقدامات فعال نیروهای روسی دفع شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه دو حمله نیروهای اوکراینی در محور کراسنی‌لیمان طی یک روز گذشته دفع شد، توضیح داد: «در این نبردها حداقل ۱۴۰ نظامی رژیم کی‌یف کشته شدند».

در این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح روسیه یک کارگاه مونتاژ پهپادهای ارتش اوکراین را در استان خارکیف منهدم کردند. آنها همچنین با کشف انبار مهمات نظامیان کی‌یف در منطقه زاپروژیا، از اقدام خرابکارانه پیشگیری کردند».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع ۱۱ حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور دونتسک، اظهار داشت: «حدود ۲۲۰ نظامی رژیم کی‌یف در این حملات از پای درآمدند. یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ و ۱۲ سامانه موشک‌انداز هیمارس در منطقه نیکولایفکا در جمهوری دونتسک نابود شدند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین افزود: «تلفات دشمن در محورهای جنوب دونتسک و زاپروژیا به حدود ۲۷۵ نظامی و همچنین انهدام ۳ دستگاه تانک و ۲ قبضه توپخانه خودکششی هوویتزر رسید. حدود ۳۰ نظامی اوکراینی نیز طی بیست‌وچهار ساعت گذشته در محور خرسون کشته شدند».

پیش از این نیز یک نظامی اوکراینی به روزنامه «کی‌یف پست» گفته بود که ارتش این کشور در هر ۱۰۰ متری که به سمت نیروهای روس حرکت می‌کنند، ۵ نفر تلفات می‌دهند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.