۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 900792

مسؤول بسیج سازندگی گفت: ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور شناسایی شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به ۱۶ هزار روستا هم برسد؛ اما قرار است در مدت ۳ سال، مشکل این ۱۰ هزار روستا با تأمین آب پایدار برطرف شود.

هدف‌گذاری رفع تنش آبی در ۱۰ هزار روستا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد زهرایی با اشاره به انعقاد تفاهم‌ همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این تفاهم‌نامه برای ایجاد آبرسانی به روستاهایی دارای تنش آبی بسته شده البته طرف قرارداد، وزارت نیرو و آبفای کشور است. در این زمینه ۷هزار و ۱۳۸ روستا دارای تنش آبی در کشور شناسایی شده که از این تعداد آبرسانی به ۳۵۰۰ روستا سهمیه بسیج سازندگی شده است و در آبرسانی بقیه روستاها برای سایر نهادها به ویژه یگان‌های مختلف سپاه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: امروز ۱۱۰۰ روستا دارای آب شرب بهداشتی و پایدار شده‌اند و طی مراسمی با کمیته امداد امام خمینی این خبر را اعلام کردیم و قرار است سالی حداقل ۱۱۰۰ روستا آبرسانی شود که در ۳ سال تعهد بسیج برای آبرسانی به ۳۵۰۰ روستا در کشور انجام شود. 

مسئول بسیج سازندگی همچنین عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدمت به محرومان درست شده و سازمان بسیج سازندگی برای خدمت به محرومان است و در واقع این دو نهاد روی یک ریل قرار دارند. تلفیق روحیه جهادی و همچنین ضریب نفوذ کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستاها و مناطق محروم موجب موفقیت صددرصدی طرح‌های آبرسانی می‌شود.

زهرایی گفت: کمیته امداد قشر مستضعف را در یک شبکه مویرگی شناسایی کرده و با کمک بسیج مشکلات آنها را برطرف می‌کنیم. مثلاً بسیج پزشکان که در قالب گروه‌های جهادی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند، خدمت‌رسانی به مددجویان کمیته امداد با اولویت انجام می‌شود یا در طرح اطعام مهدوی افراد تحت پوشش کمیته  امداد در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای پرداختن به مسائل روستاها گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و بسیج مستضعفین امضا شده که براساس آن ۷۱۳۸ روستا شناسایی شده و آبرسانی به ۳۵۰۰ روستا به بسیج محول شده است.

مسئول بسیج سازندگی اظهار داشت: برای آبرسانی به ۱۱۰۰ روستا که به مرحله نهایی رسید ۴ هزار کیلومتر خط لوله انتقال آب احداث کردیم. همچنین ۱۲۰ حلقه چاه عمیق در کشور برای آب شرب ایجاد کردیم، ۱۰۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب درست کردیم و ۳۵۰۰ گروه جهادی برای آبرسانی به روستاها فعال شده‌اند.

وی گفت: تعداد ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور شناسایی شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به ۱۶ هزار روستا هم برسد، اما قرار است در مدت ۳ سال، مشکل این ۱۰ هزار روستا با تأمین آب پایدار برطرف شود.

مسئول بسیج سازندگی در مورد منابع حساب پیشرفت و عدالت و تبصره ۱۸ قانون بودجه، اظهار داشت:‌ در لایحه دولت، بسیج سازندگی نادیده گرفته شد، ولی ما دست از تلاش برای سازندگی برنمی‌داریم، همانطور که سال گذشته تسهیلات اشتغالزایی در تبصره ۱۶ قانون بودجه بود و بسیج سازندگی مورد غفلت قرار گرفته بود، اما در یک فرایند همکاری با شورای برنامه‌ریزی استان‌ها و کارگروه‌های استانی موفق شدیم ۴۶۰۰ میلیارد تومان از منابع تبصره ۱۶ سال گذشته برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم جذب کنیم و در واقع این تسهیلات را برای مردم و متقاضیان شغل گرفته‌ایم.

وی ‌با بیان اینکه امسال هم در قالب منابع حساب پیشرفت و عدالت بسیج سازندگی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: ۳۱ هزار میلیارد تومان قرار است به حساب‌های پیشرفت و عدالت واریز شود، همچنین ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع در اختیار استانداران کشور است و تلاش می‌کنیم سهمیه حداکثری برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم برای متقاضیان جذب کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.