۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 900853

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر فعالسازی واحدهای صنعتی راکد گفت: مزایده واگذاری ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان به سرمایه گذار و افراد واجد شرایط با هدف اشتغالزایی برای ۶۵۰ نفر تا ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود.

واگذاری معادن غیرفعال خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا فلاح  با تاکید بر اینکه این معادن به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد بیان کرد: با آغاز فعالیت این تعداد معدن در استان برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با اشاره به محصولات معدنی که از این معادن قابل برداشت است اظهار کرد: مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی، شن و ماسه و سنگ‌های تزئینی از این معادن قابل احصاء است.

وی افزود: شورای معادن در استان خوزستان و همچنین شورای عالی معادن در وزارت صمت برای فعال سازی معادن غیر فعال ساز و کار قانونی تعیین کرده و پیگیری های لازم درحال انجام است.

مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: همچنین با همکاری سازمان زمین شناسی پهنه‌های جدید معدنی در استان تعیین شده که تا یک ماه دیگر برای جذب سرمایه گذار در این بخش فراخوان آن اعلام می‌شود.

به گفته فلاح، معادن جدید در نقاط مختلف استان شناسایی و زمینه برای جذب سرمایه گذار فراهم است.

مشکلات سایر واحدهای معدنی خوزستان در دست بررسی

مدیر کل صمت خوزستان اظهار کرد: برای احیای معادن راکد استان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ستادی تشکیل شده که مشکلات واحدهای معدنی فعال را در دست بررسی دارد.

فلاح با اشاره به اهمیت رفع مشکلات معادن فعال به منظور حفظ فرصت های شغلی موجود آنها اظهار کرد: طرح توسعه، وضعیت زیرساختی و جاده‌های دسترسی به معادن از جمله موضوعاتی است که می تواند از تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید این واحدها جلوگیری کند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در بودجه سال ۱۴۰۲ برای حمایت از واحدهای معدنی فعال، منابع مالی پیش بینی شده است.

۱۹۰ واحد معدنی فعال در استان وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.