قاضی ایالت جورجیا درخواست ترامپ برای ابطال و فسخ پرونده دخالت غیرقانونی وی در انتخابات این ایالت در سال ۲۰۲۰ را رد کرد.

درخواست ترامپ برای لغو پرونده دخالت در انتخابات ایالت جورجیا رد شد

به گزارش قدس آنلاین، قاضی ایالت جورجیا روز گذشته درخواست دونالد ترامپ برای ابطال و فسخ تحقیقات در پرونده دخالت غیرقانونی وی در انتخابات این ایالت در سال ۲۰۲۰ را رد کرد.

براساس این گزارش، قاضی روبرت مک برنی از دادگاه عالی فالتون کانتی، درخواست ترامپ برای سلب صلاحیت از دادستان ایالتی، مسدود کردن هر گونه محکومیت احتمالی و کنار گذاشتن گزارش بازرس ویژه را رد کرد.

مک برنی در این تصمیم ۹ صفحه‌ای اظهار کرد درخواست ترامپ برای مسدود کردن روند تحقیقات این پرونده زودهنگام بوده و او فرصت کافی را برای به چالش کشیدن صلاحیت این تحقیقات خواهد داد اگر او با اتهامی مواجه شود.  

این گزارش تا زمانی که قاضی مک برنی درباره اتهامات در حال بررسی در این پرونده  حکم صادر کند، مهر و موم باقی می ماند.

همچنین فانی ویلیس دادستان فالتون کانتی نیز اظهار کرد که وی می خواهد از دادگاه عالی برای تایید برخی اتهامات در سه هفته آینده، پرسش هایی را مطرح کرده و به قضات بگوید که کارکنانش در راستای احتیاطات امنیتی به طور مستقل عمل می کنند.

در همین حال ترامپ هر گونه اتهام وارد شده از سوی ویلیس را رد و طرح این اتهامات را با انگیزه سیاسی دانست.

فانی ویلیس از ژانویه سال ۲۰۲۱، در حال تحقیق بر روی پرونده دخالت ترامپ در این ایالت در انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در این ایالت است. این تحقیقات از زمانی آغاز شد که فایل صوتی مکالمه ترامپ با مقامات ارشد انتخاباتی این ایالت فاش شد. ترامپ در این مکالمه تلفنی از آنها خواسته بود تا آرای کافی برای تغییر نتیجه انتخابات و سلب پیروزی از جو بایدن در این ایالت، پیدا کنند.

این در حالی است که روز گذشته «کارلوس دی اولیویرا» ۵۶ ساله و مشاور سابق دونالد ترامپ، به اتهام تلاش برای کمک به رئیس جمهور سابق در پنهان کردن اسناد محرمانه پس از ترک کاخ سفید، در دادگاه فدرال میامی محاکمه شد.

وی که مدیر تدارکات عمارت مارالاگو متعلق به ترامپ در پالم بیچ فلوریداست، متهم به تلاش برای پاک کردن فیلم های دوربین های امنیتی و دروغ گفتن به بازرسان است. او در معرض ۴ اتهام از جمله ممانعت از اجرای عدالت قرار دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، روز جمعه گذشته در یک برنامه رادیویی گفت که تمام فیلم های دوربین های امنیتی ویلایش را که دولت درخواست آنها را داده بود، تحویل داده است.  

دونالد ترامپ همچنین در ماه آوریل در دادگاه منطقه‌ای منهتن در نیویورک، متهم به پرداخت حق السکوت ۱۳۰ هزار دلاری به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی شد. با طرح این اتهام علیه ترامپ، وی تبدیل به نخستین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد که با اتهامات کیفری روبرو شده است. با این حال وی در این دادگاه گناهکار شناخته نشد و تمام اتهامات مطرح شده علیه خود را تنها با انگیزه سیاسی دانست.

پرونده های کیفری متعدد ترامپ باعث شده که کمیته اقدامات سیاسی دونالد ترامپ در گزارشی اعلام کند که وی در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۰ میلیون دلار را صرف هزینه های حقوقی کرده است.

این در حالی است که در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

با وجود طرح اتهامات جدید علیه دونالد ترامپ درباره نگه داری اسناد طبقه بندی شده و پرونده های دیگر از جمله پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، میزان محبوبیت وی همچنان بالاست و بسیاری از جمهوری خواهان بر این باورند که طرح این اتهامات علیه ترامپ تنها انگیزه سیاسی دارد و به همین دلیل ترامپ در نظرسنجی ها همچنان پیشتاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.