استاندار کرمان بر تسریع در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری و اعطای زمین به خانواده‌های واجد شرایط تاکید کرد.

تاکید استاندار کرمان بر پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، محمدمهدی فداکار عصر امروز در هفتمین ستاد جمعیت استان اظهار داشت: وقتی متقاضیان وام ازدواج از استان کرمان پشت خط داریم، وام متقاضیان دارای وکالت از دیگر استان‌ها نباید پرداخت شود و مصوبه شورای تامین را هم می‌دهیم تا زوج‌های کرمانی در اولویت پرداخت وام ازدواج باشند.

وی با اشاره به اینکه شبکه سقط غیرقانونی جنین در کرمان یک شبکه کوچک است، تصریح کرد: این شبکه قابل ردیابی‌ست و برخورد با آنها سخت نیست.

استاندار کرمان ادامه داد: حدود ۲ هزار خانواده واجد شرایط دریافت زمین رایگان در شهرستان کرمان هستند و باید هرچه سریع‌تر بحث واگذاری زمین به این افراد انجام شود.

بعضی از مدیران هنوز دغدغه جمعیت را ندارند

در همین حال مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: جمعیت یکی از مسائل حیاتی کشور ماست، اما هنوز این موضوع آن‌طور که شاید و باید دغدغه برای بعضی مسؤولان نیست و برخی از مدیران حتی یک جلسه هم در ستاد جمعیت حضور نداشته‌اند.

مریم‌السادات طباطبایی ادامه داد: سقط جنین ناخواسته و سقط عمدی قانونی مانعی ندارد، اما ۹۵ درصد سقط‌های ما غیرقانونی و جنایی است و حتی بعضی‌ها فکر می‌کنند سقط جنین زیر ۴ ماه اشکالی ندارد در حالی که سقط جنین یک روزه هم گناه است.

وی ابراز داشت: ۱۸ مادر باردار که قصد سقط جنین داشتند در مرکز نفس کرمان تحت مراقبت هستند و دو نوزاد هم تاکنون به‌دنیا آمده‌اند، اما این تعداد نسبت به آمار کرمان پایین است و نیاز به حمایت بیشتری از مرکز نفس هست.

صف طولانی متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری در کرمان

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان با اشاره به اینکه شمار متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در صف سامانه زیاد است، بیان داشت: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری ازجمله اقدامات بانک‌ها در امر جمعیت است.

عبدالله آبسواران ادامه داد: طی ۹ ماه گذشته ۱۴ هزار و ۲۰۴ مورد تسهیلات فرزندآوری و ۱۱ هزارو ۴۶۰ مورد تسهیلات ازدواج توسط ۱۴ بانک استان کرمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ازدواج خارج استان را هم پرداخت می‌کنیم، ادامه داد: از استان‌های همجوار در استان کرمان تسهیلات ازدواج دریافت می‌کنند، زیرا خرید و فروش وام ازدواج را زیاد داریم و پرونده وام را از استان‌های همجوار با وکالت می آورند و ما الزاما باید این وام‌ها را پرداخت کنیم.

آبسواران ابراز داشت: پیشنهاد استانی ما این است وام ازدواج بر اساس سند ازدواجی پرداخت شود که در استان کرمان صادر شده است.

پرداخت وام به مادرانی که از سقط منصرف شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان نیز اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ زوج نابارور زیرپوشش خدمات فرزندآوری کمیته امداد کرمان قرار گرفته‌اند و از مشاوره، کلاس طب سنتی و وام بهره برده‌اند.

عسکری ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان وام به زوج‌های نابارور توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان پرداخت شده است و پرداخت تسهیلات به ۲۰۳ نفر در دست اقدام است و همچنین ۱۸ مادری که زیر نظر مرکز نفس از سقط منصرف شده‌اند هم وام دریافت می‌کنند.

چرا واگذاری زمین به خانواده‌های بزرگ کرمان شبهه‌ناک شد؟

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: بر اساس قانون تمام خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر که از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ دارند باید از طرف دولت یک قطعه زمین تا ۲۰۰ مترمربع و یا واحد مسکونی در صورت امکان با قیمت آماده‌سازی اراضی واگذار شود.

رضا حافظی بیان کرد: میزان ثبت‌نام خانواده‌های واجد شرایط زمین در شمال استان کرمان برابر با ۵ هزار و ۴ نفر و ۴۶۰ نفر دارای ۴ فرزند کمتر از ۲۰ سال هستند.

وی ادامه داد: شبهاتی در واگذاری زمین‌ها به خانواده‌های واجد شرایط به‌وجود آمد، زیرا در استان کرمان واحد مسکونی آماده برای واگذاری نداریم و حتی اراضی دولتی داخل محدوده هم نداریم و زمین‌های خارج محدوده هم هنوز زیرساخت لازم را ندارند و در حال انتقال زیرساخت به این اراضی هستیم.

حافظی اضافه کرد: شهرداری‌ها یکسری اراضی دارند و ما با این دوستان جلسه برگزار کردیم و گفتیم اگر این زمین‌ها را با ما تهاتر کنید، ما هم معادل ریالی را تهاتر می‌کنیم و از اراضی حاشیه شهر به شهرداری‌ها می‌دهیم.

کرمانی‌ها روزبه‌روز زیادتر می‌شوند

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز در سخنانی بیان کرد: ۹ دهم درصد افزایش جمعیت استان کرمان را شاهد هستیم و در خردادماه سال‌ جاری ۱۶ درصد افزایش ثبت ولادت نسبت به ماه قبل آن را داشتیم.

محمد قاسمی خاطرنشان کرد: ۳ و نیم درصد افزایش ولادت در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل داریم و شهرستان فاریاب با ۶۲ درصد افزایش ولادت در بهار امسال نسبت به بهار پارسال در صدر قرار دارد، اما شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، رفسنجان، زرند، رابر، نرماشیر و بردسیر کاهش ولادت در بهار امسال نسبت به بهار سال قبل داشته‌اند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.