استاندار البرز گفت: طرح ذخیره سازی روغن خام در البرز با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه بوده است و با تأمین اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح ذخیره سازی روغن خام در البرز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در حاشیه بازدید از مدیریت غله استان که عصر امروز صورت گرفت، با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه غله افتاده است، گفت: نسبت به سال گذشته در ارتباط با خرید تضمینی گندم بیش از ۲ برابر سال گذشته اقدام شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ هزار تن در قالب گندم داخلی از استان البرز به صورت تضمینی خریداری شد امسال این عدد به بیش از ۳۰ هزار تن رسید.

این مقام مسؤول اضافه کرد: ظرفیت سیلوی دولتی استان البرز ۸۰ هزار تن گنجایش ذخیره دارد و ما در استان قابلیت‌های خوبی در زمینه گندم و سیلو داریم که به بیش از ۱/۵ میلیون تن می‌رسد.

استاندار البرز در ادامه به کارخانه‌های آرد متعدد در استان اشاره کرد و ادامه داد: تنها ۲۴ کارخانه تبدیل گندم به آرد در استان فعال است که استان را در توانایی‌های ذخایر متمایز می‌کند.

عبداللهی اضافه کرد: استان با همکاری «جی تی سی» جهادکشاورزی ۵۰ هزار تن ظرفیت سازی برای ذخایر روغن دارد که پتانسیل خوب استانی و کشوری قلمداد می‌شود. این پروژه تا ۹۰ درصد پیش رفته است و در تلاش برای تحقق اقدامات نهایی آن هستیم. 

به گفته استاندار البرز بازدید به منظور رفع چالش‌های تحقق فوق صورت گرفته است. مخزن‌ها موجود با ظرفیت ۵۰ هزارتن قابلیت خوبی دارد و باید سعی کنیم با جذب اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه را به پایان برسانیم.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.