عضای هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ثبت اختراع و تولید ۲ محصول مرتبط با آسم و آلرژی کودکان شدند.

تولید ۲ محصول مرتبط با آسم و آلرژی کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، اعضای هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  موفق به ثبت اختراع ۲ محصول مرتبط با آسم و آلرژی کودکان شدند و این محصولات وارد مرحله و فاز تولید شد.

در همین خصوص حمید آهنچیان، عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مخترع این داروهای جدید اظهار کرد: یکی از این اختراعات ثبت شده شربت گیاهی آسماتوس جهت درمان سرفه‌های بیماران اسماتیک بوده که حاصل تلاش تیم ۳ نفره دکتر حمید آهنچیان، دکتر عباس زجاجی و دکتر اسما جاوید بوده است.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین دمیار استنشاقی مخصوص کودکان با گوی متحرک (دمیار انگیزشی) هم دیگر اختراع به ثبت رسیده بوده که این دارو هم حاصل تلاش تیم ۴ نفره دکتر حمید آهنچیان، دکتر سعید کرمانی، دکتر صدیقه مانده کهنگی و دکتر معصومه مانده کهنگی بوده است.

وی با بیان اینکه اثرپذیری ۱۰۰ درصدی شربت گیاهی آسماتوس و دمیار استنشاقی در درمان بیماران آسم و آلرژی مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: شربت گیاهی آسماتوس خوراکی بوده و طریقه مصرف دمیار استنشاقی هم از راه بینی بوده و هر دو در درمان بیماری‌های آسم و آلرژی کودکان اثر بخش بوده و هست.

آهنچیان در خصوص میزان مصرف داروهای خوراکی و استنشاقی جدید در درمان آسم و آلرژی و گروه سنی مجاز این داروها، گفت: شربت گیاهی آسماتوس ویژه گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال بوده و میزان مصرف این دارو هم هر ۸ ساعت ۵ سی سی است.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین دمیار استنشاقی هم از بدو تولد تا ۱۲ سال قابل استفاده بوده و میزان مصرف آن هر ۸ ساعت ۲ پاف (۱۰۰ میکروگرم) در هر سوراخ بینی  بوده است، البته باید تأکید کنیم که مصرف این داروها همچون دیگر داروها باید با تجویز پزشک متخصص باشد و به‌صورت خودسرانه مورد استفاده قرار نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.