وزیر بهداشت از آماده‌باش ۱۹۷ بیمارستان در مناطق مرزی برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین و تامین مقادیر کافی سرم خبر داد.

آماده‌باش ۱۹۷ بیمارستان در مناطق مرزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه قرارگاه بهداشت و درمان اربعین در ستاد وزارت بهداشت، از استقرار ۳۷۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ فروند بالگرد اورژانس، سه فروند هواپیما و آماده باش کامل ۱۹۷ بیمارستان در مرزهای شرقی و غربی و اعزام یک هزار و ۳۵ نفر از نیروهای حوزه سلامت به پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد. 

 وی با بیان اینکه ۱۱۲ نفر از پزشکان متخصص و عمومی برای خدمت رسانی به زائران به مرزهای شرق و غرب کشور اعزام خواهند شد، افزود: ۶۳ موکب سلامت توسط وزارت بهداشت راه اندازی می‌شود و ۳۴۰ نفر از نیروهای تخصصی بهداشتی و درمانی نیز برای کمک به هلال احمر به عراق اعزام می‌شوند. 

وزیر بهداشت به آماده بودن سازه‌های ثابت بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و خسروی اشاره و بیان کرد: به زائران توصیه می‌کنیم تا حد امکان در ساعات روز و اوج گرما، حرکت نکنند و حرکت خود را در ساعات خنک یا شب انجام دهند و حتماً در طول سفر، مایعات فراوان میل کنند. 

عین اللهی تصریح کرد: برای مقابله با گرمازدگی زائران، تامین سرم به میزان کافی صورت گرفته است.  اولین اقدام کادر درمان در مواجهه با زائران گرمازده، خنک کردن آنها در  کانکس سرما یا سازه‌های ثابت است و علاوه بر آن، تمام اقدامات درمانی مورد نیاز در این زمینه، پیش بینی شده است. 

وی با اشاره به دیدار با همتای عراقی خود در دو هفته گذشته در تهران، گفت: هماهنگی‌های خوبی با وزیر بهداشت عراق انجام شد و سعی خواهیم کرد همکاری‌های مشترک در مراکز درمانی با مشارکت نیروهای ایرانی برای درمان زائران افزایش یابد؛ البته مسئولیت درمان در عراق، به عهده سازمان هلال احمر است اما وزارت بهداشت برای ارائه خدمات درمانی به زائران، با این سازمان همکاری کامل دارد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیروهای بهداشتی و درمانی ایرانی در بیمارستان‌های ثابت عراق در مسیر حرکت زائران اربعین، حضور خواهند داشت، گفت: بیمارستان‌های صحرایی توسط نیروهای مسلح و بنیاد برکت در نزدیکی کربلا، راه اندازی می‌شوند و با مشارکت نیروهای داوطلب، خدمات درمانی مورد نیاز زائران را ارائه خواهند داد.

عین اللهی از هیات دولت، رییس جمهور و معاون اول رئیس جمهور به دلیل موافقت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی آخر هفته جاری قدردانی و تصریح کرد: دولت نشان داده که برای سلامت مردم اولویت قائل است و نمونه آن در دوران کرونا بود که  با همه توان برای مهار این بیماری همه گیر وارد صحنه شد. 

وی با اشاره به گرمای کم سابقه هوا و افزایش مراجعات به مراکز درمانی به دلیل گرمازدگی، گفت: بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، میزان مراجعات بیماران قلبی و عروقی و مبتلایان به فشارخون در این روزهای گرم، ۱۰ درصد افزایش داشته است و به مردم توصیه می‌کنیم حتماً توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از گرمازدگی به ویژه در افراد مسن و کودکان را رعایت کرده و در ساعات گرم، از قرار گرفتن در  فضای باز و در معرض نور آفتاب پرهیز کنند. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: در این تعطیلات، مراکز درمانی در حالت آماده باش قرار دارند و تعطیلی‌ها شامل مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و نیروهای آنها نمی‌شود تا خدمات درمانی مورد نیاز مردم ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.