تیم هندبال نوجوانان پسر ایران در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان برابر تیم سوئد یکی از مدعیان قهرمانی جهان به تساوی دست یافت.

تیم هندبال نوجوانان ایران برابر تیم مدعی سوئد به تساوی رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر جهان از امروز چهارشنبه ۱۱ مردادماه به میزبانی کشور کرواسی آغاز شد. ملی‌پوشان نوجوان هندبال کشورمان در گروه H دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان با تیم‌های سوئد، جزایر فارو و بروندی همگروه هستند.

هندبالیست های نوجوان در اولین گام در این رقابت ها از ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف تیم سوئد رفتند. شاگردان رحیمی زاده نیمه اول این دیدار را با نتیجه ۱۲ بر ۹ مغلوب رقیب پر قدرت خود شدند. در نیمه دوم این بازی، مسابقه حساس تر و بازی بین دو تیم بسیار نزدیک دنبال شد. در نهایت تیم ایران شگفتی آفرید و توانست ۲۶ بر ۲۶ با این تیم قدرتمند به نتیجه تساوی دست یابد.

تیم ملی هندبال سوئد یکی از قدرت‌های برتر هندبال اروپاست که در هشت دور اخیر مسابقات قهرمانی اروپا جزو شش تیم برتر بوده و تاکنون در این دوره از مسابقات مقام‌های اول، دوم، سوم و پنجم را کسب کرده است.

سوئد در مسابقات قهرمانی جهان ۳ بار بر سکوی سوم ایستاده است و از این نظر سومین تیم پرافتخار اروپا پس از آلمان و کرواسی است. همچنین دو بار کسب مقام قهرمانی، دو بار نایب قهرمانی و ۲ برنز مسابقات قهرمانی اروپا در کارنامه افتخارات این تیم به چشم می‌خورد.

تیم ملی سوئد در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی یکبار به مقام قهرمانی در سال ۲۰۱۸ و یکبار به مقام نایب قهرمانی در سال ۲۰۲۲ دست یافته است.

تیم هندبال پسران نوجوان ایران پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه به مصاف تیم جزایر فارو خواهند رفت. این تیم روز شنبه هم به مصاف تیم بروندی می رود.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران نیز با کسب نایب قهرمانی در نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا به میزبانی منامه بحرین جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.