تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت های جهانی ترکیه با کسب ۴ مدال رنگارنگ به عنوان قهرمانی دست یافت.

قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در قهرمانی جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۹ لغایت ۱۱ مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال طلای پیام احمدی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مدال نقره احمدرضا محمدیان در وزن ۷۱ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا امیری در وزن ۴۵ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم بعنوان قهرمانی دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۱۳ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم های آذربایجان با ۱۰۸ و گرجستان با ۹۶ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم علیرضا امیری در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر هنری اصلیکیان از آمریکا را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ ایگور کازاک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. امیری در این با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب توران داشدمیراف از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با  نتیجه ۵ بر ۱ کادیربک المانبتوف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۴۸ کیلوگرم پیام احمدی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر ماکسیم بارادزیاک از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر هاروکو شینا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل النار زیادوف از آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ از سد مورات خاتیت از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر صفر شهرزاد روزیخانوف قهرمان آسیا از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم محمدمعراج مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی مغلوب آرتور برویان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازندها رفت. وی در این گروه مقابل حسن الدین اولوگبکوف از ترکمنستان با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمدرضا غلامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ شو تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوری کاراپتیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. غلامی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ مقابل جوردین رانی از آمریکا مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل آیتجان خالماخانوف از ازبکستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علی دزفولی نژاد در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر کمال شهباز از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ از سد کاجتان یاکوبوفسکی از لهستان گذشت. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر ۴ مقابل کریل والیوسکی از بلاروس شکست خورد و با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب زالان پک از صربستان شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم احمدرضا محمدیان در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آنتونی تریتر از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۲ گور خاچاتریان از ارمنستان را شکست داد. محمدیان در دور سوم با نتیجه ۴ بر ۳ لوکا لومادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر الکان باکار از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب آریوناس کولیتسوپولوس از یونان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۰ کیلوگرم علیرضا عباسی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر محمد النجار از فلسطین را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ بیباریس شیمیربک از قزاقستان را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل تایزو یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۳ بر صفر مقابل امیر دایال از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. عباسی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل ولادیسلاو دوبروسکی از بلاروس مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم علی اکبر اصغری ولدی در دور اول با نتیجه ۱ بر ۱ از سد آندری رودین از کرواسی گذشت. وی در دور دوم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب صبا پورتسلادزه از گرجستان شد و با توجه به راهیابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. اصغری در این گروه با نتیجه ۳ بر ۱سرداربک رستم اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل میکائیل اسماعیل اف از آذربایجان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امیرحسین عبدولی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۳ دانیلا زوبکوف از مولداوی کشتی را شکست داد. وی در دور دوم به مصاف الدار لازار از بلاروس را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه ۸ بر صفر آندرس کرن از اسلواکی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این دیدار مقابل جمال باکیر از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر محمد فرج احمد از مصر را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: ۱- توران داشدامیروف (آذربایجان) ۲- رستم آباتسیف (روسیه) ۳- علیرضا امیری (ایران) و یوریک مخیتاریان (ارمنستان)
۴۸ کیلوگرم: ۱- پیام احمدی (ایران) ۲- شهزاد روزیخانوف (ازبکستان) ۳- النار زیادوف (آذربایجان) و ادگار پتروسیان (ارمنستان)
۵۱ کیلوگرم: ۱- یا کاندالین (روسیه) ۲- آرتور برویان (ارمنستان) ۳- کوبا کارومیدزه (گرجستان) و مانو یاداو (هند) ... ۱۶- محمدمعراج مهمدی (ایران)
۵۵ کیلوگرم: ۱- جردین رانی (آمریکا) ۲- سوراج (هند) ۳- کوتوبک ریسماتوف (قرقیزستان) و آیتجان خالماخانوف (ازبکستان) ۵- محمدرضا غلامی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- رومن کریم اف (آذربایان) ۲- صبا سورمانیدزه (گرجستان) ۳- مینگیان گوریایف (بلاروس) و کیریل والیوسکی (روسیه) ... ۷- علی دزفولی نژاد (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- زائور بسلیکوف (روسیه) و یوسف احمدلی (آذربایجان)  ۳- اسلامبک کریمجانوف (ازبکستان) و کومار ساچین (هند) ... ۲۱- امیرمهدی سعیدی نوا (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- آریوناس کولیتسوپولوس (یونان) ۲- احمدرضا محمدیان (ایران) ۳- عبدالرحمن عبدالکادیروف (روسیه) و آلکان آکار (ترکیه)
۸۰ کیلوگرم: ۱- تایزو یوشیدا (ژاپن)  ۲- میخائیل شاکارین (روسیه) ۳- اریک ماتئوسیان (ارمنستان) و اولادیسلاو دوبروسکی (بلاروس) ۵- علیرضا عباسی (ایران)
۹۲ کیلوگرم: ۱- صبا پورتسلادزه (گرجستان) ۲- سیف اله گادجی ماگمدوف (روسیه) ۳- گابریل استان (رومانی) و میکائیل اسماعیل اف (آذربایجان) ۵- علی اکبر اصغری ولدی (ایران)
۱۱۰ کیلوگرم: ۱- جمال باکیر (ترکیه) ۲- روناک (هند) ۳- امیرحسین عبدولی (ایران) و الدار امیروف (روسیه)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۱۱۳ امتیاز  ۲- آذربایجان ۱۰۸ امتیاز ۳- گرجستان ۹۶ امتیاز ۴- هند ۸۸ امتیاز ۵- ارمنستان ۷۷ امتیاز ۶- ازبکستان ۷۲ امتیاز ۷- قزاقستان ۶۴ امتیاز ۸- ترکیه ۵۲ امتیاز

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.